Is er een goede vervanger voor MS Office Visio? (goedkoper)

Voor op scholen :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.6K

Het beste antwoord

Je zou eens bij smartdraw kunnen kijken. Ze hebben zowieso een trial versie: http://www.smartdraw.com/downloads/

Toegevoegd na 1 minuut:
Verder is er het openoffice draw programma. Ik weet niet of het alles heeft wat je zoekt:
http://www.openoffice.org/product/draw.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Open Office draw is naar mijn weten een gratis versie voor Visio.

Het is freeware en hierdoor gratis te gebruiken. Zelfs op scholen mag dit.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb helaas alleen gebruik gemaakt naar Visio en niet van Draw. In het verleden heb ik wel veel gebruik gemaakt van "Excel en Word" voor Open Office. Dit werkt prima, je kunt het ook opslaan als een Microsoft Office document, maar er bestaat wel een kans dat de werkelijke layout er net iets anders uit ziet dan in Microsoft Office.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DIA, gratis en redelijk ok.

http://www.portablefreeware.com/index.php?q=dia&m=Search
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet op wat voor school je zit, maar wanneer dit een instelling voor hoger onderwijs is, dan is er een grote kans dat ze zijn aangesloten bij Surf en onder een speciaal licentiemodel vallen, waarbij de kosten minimaal zijn.

Wanneer dit niet zo is, dan lijkt het me gerechtvaardigd dat de school gebruik mag maken van Studentenlicenties. Visio 2003 Pro kost dan €25,50 Of is dat nog te duur?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dia was ook het eerste wat bij mij op kwam. Daarnaast zijn er ook wel enkele andere gratis toepassingen, zoals yEd en Diagram Designer. Als je de websites hieronder aanklikt en je bekijkt de screenshots van deze programma's dan krijg je waarschijnlijk wel een goed idee of ze geschikt zijn als Visio-vervanger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in het middelbaar beroeps onderwijs zit kan je bij Slim.nl bestellen.

"Bij Slim.nl bestel je eenvoudig en met hoge korting legale softwareDeze korting kan oplopen tot wel 90%. "