Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er sprekende agenda´s voor dyslectici?

Het dyslectisch zijn is moeilijk, moeilijk lijkt me dat een ander er altijd vanuit gaat dat iedereen kan lezen. Lezen is een struikelblok in het opmaken van een agenda. NU heb ik gezien bij mensen die ik ken dat de computer voorleest, zijn er ook agenda´s die de afspraken of sms jes voorlezen? dat maakt contact makkelijker. Andere beproefde manieren om te lezen of te onthouden op een week of langere tijd zijn ook zeer welkom. Het gaat om het belangrijke contact tussen *normaal lezend , ik dus en een dyslectische vriend.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jazeker zijn die er. Hoewel het eigenlijk primair bedoeld is voor blinden, kan een sprekende agenda (waarin je je afspraken kunt inspreken en weer af kunt laten spelen indien nodig) prima dienst doen bij andere leesproblemen.

Feitelijk is het een memo-recorder met uitgebreide mogelijkheden. In de bron een willekeurige link, maar er zijn ongetwijfeld meer sites (zoniet winkels voor hulpmiddelen voor het dagelijks leven) die iets dergelijks verkopen.

Het apparaat uit het voorbeeld kan bijvoorbeeld dienst doen als :
* Audio speler
* Daisy speler
* Professionele stem opname
* Text to Speech : u kan nu ook Word documenten laten voorlezen
* Agenda
* Klok met alarm
* Geïntegreerde labeldetector
* Radio FM tuner
* Extra hard ware applicaties zoals kleurendetector en stereo microfoon
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zou het tekst kunnen selecteren en kopieren naar bijvoorbeeld http://translate.google.nl/?hl=nl&tab=TT en dan zie je in de kollom waar je het heen zet rechts onder een geluids tekentje daar lees hij het in voor.
Verder zijn er nog verschillende programma's die het meteen voor je doen.
Programma's zoals Sprint en kurzweil 3000.
Ik zelf vind sprint de beste van de 2 aangezien ik die ook heb gebruikt met school.
Maar helaas is die niet gratis te krijgen, de andere (kurzweil) is als goed is wel gratis te krijgen (illegaal).
Verder weet ik dat je een 30 dagen gratis probeer versie kan bestelen bij sprint.
Je kunt deze 2 programma's openen en dan kun je naar een tekst gaan, daarna moet je dat selecteren en dan op play drukken bij die programma die voor op je scherm komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding