Hoe kan ik in een word document de bestandsnaam wijzigen ?

Ik kan nu bij bestandsnaam wijzigen tussen de teksthaken maar 8 letters invoeren veel te kort om een fatsoenlijke naam aan een bestand te geven,hierna kapt hij automatisch af,kun je het zo instellen dat er meer karakters kunnen worden ingevoerd,ik werk in office 2003

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
8.1K

Het beste antwoord

Omdat je aangeeft dat je de bestandsnaam wijzigt tussen 'teksthaken', neem ik aan dat je niet via de normale 'Opslaan' of 'Opslaan als..' dialoog werkt. Je werkt dus met een speciaal sjabloon waar je de bestandsnaam ergens in invult waarna deze informatie gebruikt wordt om het bestand op te slaan met de gegevens in dat veld.

Wanneer dat het geval is zul je dus de eigenschappen van dat veld moeten aanpassen om te zorgen dat je er meer tekst in mag zetten. Hiervoor moet de formulierbeveiliging worden opgeheven. Wanneer je vervolgens dubbelklikt op het veld, kom je in de eigenschappen terecht. hier zou je de lengte moeten kunnen wijzigen wanneer deze is ingesteld.

Een andere verklaring is dat je werkt met een Document Management Systeem (DMS) waar de bestandsnaam in een veld wordt ingevuld, waarna deze door het systeem wordt opgeslagen en geregistreerd. De vraag is dan of het nodig is een andere, langere, naam te kunnen invoeren, aangezien het systeem ervoor zorgt dat het document kan worden teruggevonden. Hiervoor kun je het beste contact opnemen met de beheerder van het systeem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
+ Ook goede opties. Uit de vraag blijkt helaas niet wat nu precies het probleem is.

Andere antwoorden (1)

Windows ondersteunt bestandsnamen tot 260 tekens. Als jij er maar acht kunt gebruiken, is er iets anders aan de hand. De maximale lengte van de bestandsnaam is inclusief het pad, dus bijvoorbeeld c:\mijn bestanden\submap\document.doc.

Als je dus lange namen hebt gebruikt voor je mappen, en ook veel submappen hebt, kan het dus gebeuren dat je nog maar weinig tekens overhoudt voor de daadwerkelijke naam van het bestand. Probeer dus eens of je het bestand wel op een andere plek kunt opslaan met een langere naam.
bamibal