Ik ben op zoek naar een programma dat geïnstalleerd is op meerdere laptops (werkomgeving) die op afstand een automatisch gegenereerde pop-up opent?

Dit zodat in geval van een calamiteit in een (kantoor) gebouw de aanwezigen die met een bedrijfslaptop werken krijgen te zien welke acties nodig zijn (ontruimen, sluiten of openen van de ramen e.d.). Ik weet niet of iets dergelijks bestaat en heb er voor de rest ook niet veel verstand van.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Vanaf Windows Vista en Windows 2008 kunnen we geen net send gebruiken, maar wel msg.exe.
Je kunt dan msg.exe gebruiken vanaf de server om je clients een bericht te laten tonen op het scherm. Hieronder in 4 stappen de procedure:

Stap 1. De inhoud van het bestand (noem het bijv. netsend.bat):
:input
@echo off
set INPUT=
set /P INPUT=Type input: %=%
if "%INPUT%"=="" goto input
cls
echo Je ingave was: %INPUT%
echo Druk een toets om door te gaan, of CTRL-C to cancel
pause
FOR /F %%p IN (pcs.txt) DO msg * /server:%%p %INPUT%

Stap 2. Maak een tweede bestand pcs.txt met alle (geldige) namen van je werkstations/laptops onder elkaar, zonder spaties of lege regels:
werkstation1
werkstation2
werkstation3

Stap 3. Op ieder systeem importeer je de volgende registry key (of gebruik grouppolicies in je netwerk):
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server]
"AllowRemoteRPC"=dword:00000001

Stap 4. Start dmv een command prompt netsend.bat en vul je tekst die je wilt laten tonen in. Et voila de tekst verschijnt op je client pc's.
Succes!