Hoe OS + programma's op een ssd zetten?

Ik heb geen Windows CD of activatiecode en toch wil ik Windows 7 van mijn HDD naar mijn SSD verplaatsen.
Kun je de programma's gewoon van verslepen van HDD naar SSD of heb je hier een speciaal programma voor nodig?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb een SDD en een HDD in mijn computer gezet en heb tijdens dit proces (per ongeluk) de SATA kabel van mijn DVD speler gebruikt. Dit moet ik nog repraren

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Vraag is staat er op je oude hd niet de recovery partitie ?
deze kan je als het goed is ook op een dvd of drie branden
een recovery / fabrieksinstellingen set
zie je handleiding ?

Als je die ook niet hebt
Met een proggie als belarc kan je in elk geval de serial wel opzoeken als op de hdd nog een werkende windows staat in elk geval ?

Daarna van internet een torrent iso van je windows versie downloaden en branden (let op de taalversie )
en installeren maar
is legaal zolang je je eigen serie nummer maar gebruikt op de hardware waar deze versie windows opzat
het enige wat verandert is namelijk je harde schijf
capthavoc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt proberen via backup een kopie te maken, met een beetje geluk werkt dat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De SSD is te klein om Windows er in zijn geheel op te zetten.
Windows kun je gebruik laten maken van je SSD en wat ik er van lees moet dit automatisch gaan. Wellicht staat dit in de gebruiksaanwijzing.

Windows zet dan bepaalde (opstart)bestanden op de SSD en de rest van de ruimte wordt gebruikt om alle processen sneller te laten gaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je weet niet waar je over praat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een ssd met 64gb is al meer dan genoeg ruimte voor windows, dacht ik?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn windows7-map is ruim 16Gb, dus... Ik las dit echter op de site van een leverancier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
link?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vond wel deze link van computertotaal:
http://computertotaal.nl/cursussen/20758-overstappen-op-een-ssd.html Hier wordt uitgelegd hoe het moet/kan.
Uit de reacties wordt wel duidelijk dat het niet altijd makkelijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Mijn windows7-map is ruim 16Gb, dus…"
Dus... Klopt je antwoord niet. Een beetje SSD is tegenwoordig 120GB.