Als ik de formule ALS invoeren in Excel wil ik graag bij de logische-test 2 of hoger invullen, hoe zet ik dat ik 'Excel taal'?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

=ALS(C5>=2; D5; E6)

Dit doet het volgende:

ALS de waarde die in cel C5 staat groter dan 2 of gelijk aan 2 is ...

... DAN is het resultaat de waarde die in cel D5 staat ...

... en ANDERS is het resultaat de waarde die in cel E6 staat.

Cryofiel
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Dat klopt natuurlijk helemaal - maar mijn interpretatie van de vraag was: hoe test je of een waarde 2 of hoger is. Die C5, D5 en E6 zijn dus slechts voorbeelden, omdat ik toch "iets" moest invullen om het voorbeeld compleet te maken.