hoe zet je in word een streepje ¯ boven een letter?

in de booleaanse taal komt het bovenliggend streepje ¯ voor, dat 'niet' betekend. maar hoe plaats je het streepje boven een karakter? een overschrijf teken of 'dode toets' zoals vroeger bij een ouderwetse typmachine.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
89.4K

Het beste antwoord

Dat kan met veldcodes

Druk op CTRL +F9
Dan krijg je een grijs blokje met haakjes eromheen,
Tik daarin het volgende
{ EQ \x \to(wat je wilt overstrepen)}
Ga dan opdat veld staan, klik met rechts en selecteer “andere veldweergave”

Het wordt niet echt mooi, maar het kan dus wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoera!! het werkt zoals jij vertelt.
fantastisch, nu kan ik verder.
groeten, Dré

Andere antwoorden (2)

Makkelijkste is toch de "characterset" binnen Windows zelf. Even goed kijken welke letter met streepje erboven je nodig hebt en die dan selecteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Typ eerst de letter waar je het streepje boven wilt hebben staan. Zorg dat NUMLOCK ingeschakeld is. Druk op ALT. Hou die ingedrukt terwijl je 772 typt (de cijfers aan de rechterkant van het toetsenbord, niet die erboven). Laat ALT los. KLAAR.

(Dit werkt in word en op andere plekken niet altijd)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
GEWELDIG!!! het werkt ik gebruikte de ctrl F9 maar dan wordt de regel afstand iets groter. maar hier blijft de boel gewoon op zijn plek staan.
helemaal blij! beste antwoord, wel verdient
groeten, Dré