Bestaat er een online agenda met reserveringsmogelijkheid?

Ik zit in het bestuur van een vereniging, en het beheer van de vergaderruimte loopt niet altijd soepel. Er hangt nu een white-board agenda aan de muur, waarop je kunt noteren wanneer je de ruimte nodig hebt. Maar het is al een paar keer gebeurd dat iemand anders je reservering gewoon uitveegt, en zijn eigen reservering noteert. Dit moet dus anders.

Wat we nu zoeken is een online agenda, waarvoor je ingelogd moet zijn. En wanneer je een reservering wilt maken, moet die bevestigd worden door de beheerder. Pas na bevestiging van de beheerder, wordt je reservering definitief en is niet meer te verwijderen/aan te passen - tenzij op je eigen verzoek, en dan alleen door de beheerder.

Niet alleen de vergaderruimte, maar dus ook de online agenda moet beheerd kunnen worden door 1 beheerder.
Bestaat er zoiets?

P.S. ik weet niet precies onder welke categorie dit hoort, vandaar gekozen voor deze.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké, dank je. Maar ik bedoel eigenlijk iets wat niet geprogrammeerd hoeft te worden, maar wat al gebruiksklaar is. Het merendeel van de bestuursleden heeft bijv. nog niet eens ooit gehoord van Google Agenda. Een php-script icm MySQL is echt te hoog gegrepen vrees ik.

Het beste antwoord

Kijk eens naar de google agenda en zorg dat mensen het wel kunnen zien maar niet er in kunnen werken: https://accounts.google.com/ServiceLogin?service=cl&passive=1209600&continue=http://www.google.com/calendar/render?hl%3Dnl&followup=http://www.google.com/calendar/render?hl%3Dnl&hl=nl&scc=1

Of wel dat ze er in kunnen werken maar dat er pas na een bevestiging van de beheerder de afspraak definitief staat. De beheerder kan er dan ook een teken aan geven, of een kleurtje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel Pelle, excuses voor mijn trage reactie. Ik heb er eens naar gekeken en ik bak er nog niet veel kaas van - of zoiets :) ...maar als het de mogelijkheden biedt die jij noemt, zou dit wel eens de oplossing kunnen zijn. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er nog geen tijd voor gehad, maar dat komt wel goed. Nogmaals bedankt Pelle! :)