ik wil in excel een cel met een bepaalde kleur aanklikken, iedere cel die ik daarna aanklik moet in dezelfde kleur veranderen. hoe doe ik dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je zou het via 'Opmaak kopiëren' kunnen doen. Dat is de knop met het verfkwastje linksboven naast de knop 'Plakken'. Wanneer je deze aanklinkt, wordt alle opmaak van de geselecteerde cel of cellen gekopieerd. De volgende cel die je aanklinkt, krijgt dezelfde opmaak. Om dit op cellen die je na elkaar aanklikt toe te passen, moet je dubbelklikken op de knop met het verfkwastje. Nu kun je de opmaak plakken totdat je de knop weer aanklikt. Nadeel hiervan is dat alle opmaak wordt gekopieerd en geplakt, niet alleen de celkleur.

Je kunt ctrl ingedrukt houden en daarna alle cellen selecteren (erop klikken) die je wilt, en vervolgens vullen met de gekozen kleur. Het is het symbool van een emmertje.

Je kan met een verfkwastje (boven links) opmaak kopieren. Maar het kan ook met een sneltoets -> Als je net een actie hebt gedaan mbt het opmaken van een cel, dan kun je die actie kopieren met F4. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100