Is er een mogelijkheid om excel te laten doorzoeken in de opvolgende regels nadat er een unieke waarde gevonden is met verticaal zoeken?

Beste

Ik ben een excel document aan het maken waarin de administratie voor meerdere projecten door meerdere personen gedaan kan worden. Hierbij heb ik een tweede tabblad gemaakt waarin men de projectnaam kan aanklikken. Nou zou ik graag alle activiteit omschrijvingen van dit project uit tabblad 1 onder elkaar zetten. Oftewel verticaal zoeken op de project naam. Hierbij lukt het om de eerste activiteitsomschrijving weer te geven. Maar de omschrijvingen die hierna staan komen niet naarvoren ik zie dan heel de tijd de eerste omschrijving.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik deze vraag vandaag niet eerder voorbij zien komen? Hoe dan ook, ik denk dat je met deze vraag beter bij een forum kunt zijn dat gespecialiseerd is in Excelvragen, zoals bijvoorbeeld:
http://www.excelforum.com/
http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/5-Excel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey dat klopt mijn vraag werdt verwijderd door onjuiste vraagstelling. Dank voor de tip ik ga het daar proberen. Als ik het antwoord heb gevonde dan zal ik dat ook hier melden.

Antwoorden (1)

Je kan waarschijnlijk een filter op blad1 gebruiken om het gewenste effect te krijgen.

Bij Excel 2000 zit dat in het Menu / Data / Filter / Autofilter.
Als je dan op een kolomkop gaat staan, dan zie ja daar een klein pijltje staan. Als je daar op klikt krijg je een lijst met alle mogelijke waarden uit de daar onder staande tabel. Daarin klik je dan op het item wat je wilt hebben en dan worden alle overige records verborgen.
Het klinkt hier lastiger dan het is, gewoon even proberen.