Geluid van pc doet het niet?

Toen ik vanmorgen de pc opstarten, deed mijn geluid het niet. Gisteren werkte alles prima.
Mijn stereo staat aangesloten op de audio ingang van mijn moederbord. Daarna heb ik de stereo aangesloten op de audio ingang van mijn pc behuizing, nog steeds geen geluid. Daarna heb ik oortjes op beide audio ingangen aangesloten en nog steeds geen geluid. Het ligt dus aan de software, dus ik heb de audio drivers van het moederbord geïnstalleerd. Daarna heb ik systeem herstel gedaan naar 13-7-2011. Maar nog steeds geen geluid
Wie weet wat mijn probleem is, en wat kan ik er aan doen?

alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
itsme
12 jaar geleden
Als dan het probleem is opgelost met hulp van MrTomaat, sluit dan de vraag en geef hem een Beste Antwoord!

Antwoorden (1)

Je moet je stereo aansluiten op de audio uitgang van je moederbord.

Toegevoegd na 40 seconden:
Een audio ingang is voor opnames.

Toegevoegd na 8 minuten:
driver deinstalleren, en opnieuw opstarten (dan vindt ie de drivers vanzelf weer). Als je niet weet hoe:
configuratiescherm
systeem
apparaatbeheer
besturing voor geluid,video.... openklikkken
je audiokaart rechterklikken
installatie ongedaan maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik ook gedaan, maar ik dacht misschien is die kapot. Maar in mijn behuizing zit ook een audio ingang die zit ook op het moederbord aangesloten. Dus heb ik die geprobeerd, maar geen verschil
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ooh ik had je antwoord fout gelezen. Maar ik bedoel natuurlijk dat ik de stereo had aangesloten op de audio uitgang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet zeker dat je geluidsmixer niet gemute staat in windows?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hij staat niet gemute.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
antwoord bijgewerkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb de drivers verwijderd, en daarna weer geiinstaleerd. Maar weer geen resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelf geinstalleerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, die drivers wat jij zei die stonden er weer na het opstarten van de pc. En de drivers van het ASUS moederbord heb ik zelf opnieuw geinstalleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is je geluidsmodule stuk, als dat zo is zou je even een goedkope geluidskaart kunnen bestellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://tweakers.net/pricewatch/249133/terratec-aureon-51-pci.html Van een heel degelijk merk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb hier nog een oude geluidskaart liggen, maar daar ben ik nu even de drivers van aan het installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedenk wel dat dan alleen de achterkant het doet, niet de voorkant van je behuizing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het probleem is opgelost. Door nogmaals systeem herstel te doen. Toch bedankt voor je hulp