Hoe maak je met Word een inhoudsopgave?

Ik had op school een aantal jaar geleden geleerd hoe je een inhoudsopgave moest maken. Alleen met de nieuwe word kom ik er niet uit. Kan iemand me hiermee helpen?

en nog een vraag.. weet iemand hoe je kleine getallen boven een cijfer of letter kunt zetten zonder ^te hoeven toe te passen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Gebruik in je document de opmaakprofielen Kop 1, Kop 2, enz. Ga naar de plek waar je de inhoudsopgave wilt invoegen. Klik op het tabblad Verwijzingen in de groep Inhoudsopgave op Inhoudsopgave en klik vervolgens op de gewenste stijl voor de inhoudsopgave.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een 'ribbon' dat 'Verwijzingen' heet. In de cursus in de tweede link kun je zien waar het zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat 'ribbon' heet in het Nederlands 'lint', maar dat even terzijde. Ik zie in de vraag niet welke versie van Word muziek3232 gebruikt. Als dat niet versie 2007 of 2010 is, dan zoekt muziek3232 wellicht tevergeefs naar het lint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Omdat het zoeken naar dit soort zaken op internet eigenlijk altijd in het Engels gaat, hanteer ik in dit geval ook maar de Engelse term. Aangezien vraagsteller het heeft over ´Alleen met de nieuwe word kom ik er niet uit.´ neem ik aan dat het Word 2007 of 2010 betreft.
Om je vraag over "kleine getallen boven een cijfer" te beantwoorden:

Dit kun je doen met de functie Superscript. Ergens in Word (in versie 2010 in het lint, tabblad Start, groep Lettertype), moet een knopje voor Superscript te vinden zijn. Zie de afbeelding.

Om Superscript weer uit te zetten, klik je weer op dezelfde knop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard kun je ook nog steeds de tekst selecteren en via het dialoogvenster Lettertype (CTRL> of rechtsklikken en Lettertype kiezen) superscript selecteren.