Is er een programma dat ervoor zorgt dat ik 2 foto's op een 10x15 afdruk kan krijgen?

Ik wil graag een dagboek maken van mijn studententijd, met natuurlijk alle mooie foto's erin. Maar gezien dit het digitale tijdperk is, zijn dat er nogal wat.

Ik wil daarom 2 foto's per 10x15 afdruk laten printen (en thuis door de helft snijden). Is er een programma waarbij ik via een script de foto's naast elkaar kan plakken, zodat ik niet alles handmatig hoef te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Ik gebruik daar zelf altijd Irfanview Thumbnails voor.
(de optie create contact sheet)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan in Irfanview foto's selecteren (b.v een hele map) , het formaat van het contact blad instellen (b.v. 2 foto's per blad) en dan met één druk op de knop van alle
foto's contact bladen maken. Is dat wat je bedoelt ?
Bedoel je een soort collage maken?
Ga dan naar: www.picmonkey.com
Hier klik je op Create A Collage
Daar kun je zelf allemaal dingen invoegen en veranderen.
Het ziet er moeilijk uit, maar het is heel makkelijk!

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je het hebt opgeslagen kun je het vast wel ergens printen met een grootte van 10x15.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een Canon printer. Op de site van Canon kun je daarvoor het programma Easy Photoprint ophalen. Bij veel printermerken is dat ook het geval. Dus even naar de website van de fabrikant kijken.