Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke computer kenner kan mij helpen met deze foutmelding?

Ik krijg (na een update van Itunes op mijn Windows XP) ineens de melding "Kan entrypoint van procedure GetHardwareKey niet vinden in DLL-bestand hccutils.DLL

Toegevoegd na 2 minuten:
Behalve de melding, knippert mijn beeldscherm enorm, zijn alle pictogrammen ineens mega groot, en kan ik de resolutie van mijn beeld niet meer naar hoger verstellen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
646

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Er is iets fout gegaan met de update, gelukkig worden er vanzelf backups gemaakt waardoor u dit ongedaan kan doen! In de bron staat uitgelegd hoe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U mist dus duidelijk dé driver,want het is duidelijk een VGA-probleem. Exact hoe U het ook omschrijft. Gen idee hoe goed Uw beheersing is van technisch Engels..want ik heb d juist oplossing voor dit nare probleem. In het kort komt het er dus gewoon op neer,dat de Itunes update ONVOLLEDIG is/was) en wat dus inhoudt,dat "the missing dll" in de juiste submap moet komen te staan. De uitleg is vrij duidelijk op de volgende pagina beschreven. Kwestie van downloaden ,de bewuste map opzoeken en er in zetten. Klaar.

PS : bij dit soort acties is het verder nooit onverstandig,om een nieuw tijdstip voor Systeemherstel te maken. Doe dat ,want je weet nooit,hè ?

Groet:Zoekertje

http://www.dlldepo.org/hccutils.dll_download-7191.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een DLL is een programmaatje (eigenlijk: library) die allerlei hulpfuncties aanbiedt. Jouw versie van hccutils.dll mist kennelijk de functie: getHardwareKey. Wat ik vind hierover op het net is dat je grafische driver wat achterloopt, dus die moet je vernieuwen (upgraden) en dan zou het weer moeten werken. Onderstaande link laat ongeveer hetzelfde zien, maar let op: je moet wel de juiste driver installeren, dus die van jouw video kaart.

Toegevoegd na 3 uur:
Voor je Dell kan je misschien dan het beste even proberen:
Klik met rechtermuisknop op de achtergrond, kies dan Eigenschappen. Er komt nu een dialoog: Eigenschappen voor Beeldscherm naar voren. Klik op meest rechtse tabblad: Instelling. Hierop klik je op de knop: Geavanceerd. Kies nu tabblad: Adaptor en klik dan op Eigenschappen. Hierop kies je het middelste tabblad: Stuurprogramma en dan op de knop: Stuurprogramma bijwerken.
Mocht dit niet lukken, dan kan je in elk geval op de laatste 2 dialogen zien wat je video (hardware) kaart is, dus bv een TNT2 of GeForce of Radeon of ... waarmee je dan gerichter op de Dell side kan gaan zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Update je video kaart/drivers!
Of probeer een nieuwere versie van het programma te instaleren!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding