Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zegt minecraft dat ik java nodig heb om het spel te spelen terwijl ik degelijk wél java heb?

Dus, daarnet had ik java JDK7 geinstalleerd terwijl het al op mijn computer stond, wat ik denk dat het heeft gedaan is het verwijderd, want daarna wou mijn PC geen .jar bestanden meer openen, en daarna had ik de installer van java JDK7 terug geopend en dat heeft het wel geinstalleerd, ik probeer mijn minecraft te openen, zegt ie dat ik java JRE nodig heb. Ik zeg oké, ik download de laatste versie van java JRE en nu zegt wil minecraft nog steeds niet opstarten met de mededeling dat java JRE nodig is, ik heb voor de zeker heid op java.com de test gedaan of ik de laatste versie van java was en dat was wel degelijk zo, hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
900

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Aan je extra informatie te zien wil jij de .jar openen? dit gaat ook niet lukken want je moet de .exe van minecraft.net downloaden en die openen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij was dit ook, ik had mijn Java geupdate en hij doet het weer misschien met jij dit ook doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet Java updaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding