Waarom is er nog nooit uitgevonden om een hele lap tekst die per ongeluk in Caps is geschreven om te zetten in normale tekst?

Of bestaat dit al wel? Ik heb zo vaak dat ik driftig een eind weg aan het typen ben om er na een blik op mijn beeldscherm achter te komen dat ik per ongeluk Caps aan had staan. Grrr, kun je weer helemaal overnieuw beginnen.

Er kan tegenwoordig zoveel met computers, dus waarom kan het nog steeds niet dat je het dan gewoon kan selecteren ofzo en kan kiezen voor omzetten in een normale tekst?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
capthavoc
14 jaar geleden
Het ligt er aan waar je text in schrijft maar ik ga uit van een webformulier o.i.d ?
zonder opmaak tools
knip de text naar word of zelf wordpad werkt
plak in wordpad selecteer de txt daar opnieuw en zet om naar kleine letters en knip en plak terug naar het vorige venster

Het beste antwoord

Je gaat er al vanuit dat het niet kan. In deze tijd kan met computers echt heel erg veel!

Ik ga er even vanuit dat je bedoeld in Word omzetten. Mocht je dit niet bedoelen dan kun je Word gebruiken om de omzetting te doen.

Hieronder zie je hoe het werkt:
"JE HEBT HET MISSCHIEN AL GEHAD DAT JE ZODANIG GECONCENTREERD BENT AAN HET TYPEN ZONDER DAT JE WEET DAT JE ALLES IN HOOFDLETTERS ZET

Nu denk je waarschijnlijk dat je alles opnieuw moet typen.... maar je kan het veel sneller:

OFFICE 2000, XP, 2003

1. Selecteer je tekst die in hoofdletters staat:
2. Ga naar opmaak, hoofdlettergebruik
3. Nu kies je 'Zoals in een zin' of 'kleine letters' of 'alles met beginletters'

OFFICE 2007.

1. Selecteer je tekst
2. in de menubalk 'start', klik je op het logo Aa
3. Nu kies je 'Zoals in een zin' of 'kleine letters' of 'alles met beginletters'"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He, het kan wel. Bedankt Wijnstein!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (5)

Goeie vraag. Andersom kan het wel; een tekst die klein geschreven is, kan men in Word groot (kapitaal) weergeven. Dan kan men ook weer terug van groot naar klein. Helaas kan men geen ingetypte tekst in kapitaal verkleinen naar klein. (Tenminste volgens mij niet, wellicht dat iemand anders dit wel kan).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Ja hoor, kan wel. Zie mijn antwoord. Je kunt --  alles omzetten naar hoofdletters
--  alles omzetten naar kleine letters
--  hoofdletters klein maken en kleine letters groot maken
--  alle eerste letters van een zin groot maken en de
    overige letters klein maken
--  alle eerste letters van elk woord groot maken
    en de rest klein maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, ik zit hier nog met Word 2002... daar kan het alleen van klein naar groot (en weer terug), maar niet van groot naar klein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He, het kan wel. Bedankt Wijnstein!
Dit kun je doen met Word. Kopieer je tekst naar Word, maak in Word de gewenste verandering, en kopieer de tekst dan terug.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met Office 2007 selecteer je in Word de hele tekst. In het standaard-lint (het lint dat je ziet als je Word start; als jij een ander lint ziet, klik dan linksboven op Start) zie je aan de linkerkant, onder het vakje met de lettergrootte, een knop waarop "Aa" staat. Daar klik je op. Vervolgens kies je voor "oMKERING lETTERS".

Met vorige versies van Office gaat het via het menu Bewerken. Hoe dat daar vervolgens heette, weet ik niet meer - zoek naar iets dat lijkt op het bovenstaande.
Cryofiel
14 jaar geleden
De kortste weg naar bovengenoemde oplossing (in MS Word): . Met deze toetscombinatie kun je de tekst op drie manieren neerzetten: Alles hoofdletters, alleen het eerste woord een hoofdletter, elk woord met een hoofdletter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een PC gaat het wat ingewikkelder, maar bij een Apple is het met een druk op de knop gepiept.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt al gelezen dat het inderdaad in word kan
maar het kan ook nog moeilijker met PHP, daar heb je ook een functie die dat voor je kan doen. met Strtolower($string).

Nadeel is wel dat je dan met umlauts etc dat het niet gebeurt. Wellicht in word wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Ja, met Word gebeurt dat wel, die weet wat accenten op letters zijn en hoe je die letters toch omzet tussen groot en klein.