Mijn touchpad van mijn laptop werkt ineens niet meer. Wat te doen?

Ik heb een Toshiba Satellite C670M. Ineens werkt de touchpad niet meer. Systeemherstel uitgevoerd. Helpt niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen van de antwoorden konden mij verder helpen. Dan maar geen touchpad. Bedankt voor de reacties.

Antwoorden (3)

download de touchpad-driver van de toshiba website. installeer het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de touchpad het voorheen wel altijd heeft gedaan dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat er nu opeens een driver mist. Al zou je de suggestie van Chris wel eens kunnen proberen voor de zekerheid, je weet maar nooit.

Je zou ook eens kunnen kijken of de touchpad in Ubuntu werkt. Over het algemeen heb je in Ubuntu geen extra drivers voor je touchpad nodig.

Brand Ubuntu even op een CD of zet het op een USB-stick. Zie bron voor details over dit proces.

Vervolgens kun je Ubuntu via de CD opstarten zonder deze te installeren op je systeem. Als de touchpad dan alsnog niet werkt dan is de kans groot dat de fout hardwarematig is. In dat geval is de mogelijke oplossing wat moeilijker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijke oplossingen:
- touchpaddriver (her)installeren.
- mobo ontladen (netsnoer ontkoppelen, accu verwijderen en powerknop 1 minuut ingedrukt houden).
en als dat niet helpt:
- opsturen ter reparatie
- of er vrede mee nemen dat het touchpad niet werkt en je laptop verder besturen met muis en/of toetsenbord alleen.