Is er goede software om een handleiding in elkaar te zetten?

Moet screenshots bevatten, mag geen Word of HTML zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
7.3K

Antwoorden (4)

Je kan toch ook je handleiding in word maken en dan met pdf creator omzetten in een pdf? Of is dat ook niet goed?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
...ook niet goed? Als je Word kent dan snap je waarom je het niet wilt gebruiken.
Installeer het programmaatje "zabgrab" hiermee maak je mooie screenshots.

Je kan ook "Alt + Print screen" gebruiken, je krijgt dan een afbeelding van het actieve venster.

In beide gevallen "plak" je alles in MS Word, teksten erbij en voilà, je handleiding is klaar.
Opslaan als pdf is wel aan te raden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hët programma hiervoor is Indesign. Een volledig DTP programma waarmee het gros van de gedrukte media in Nederland in elkaar gezet wordt. Het alternatief is Publisher van Microsoft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou ook nog kunnen overwegen om wiki-software te gebruiken. Meerdere mensen zouden kan kunnen participeren in het maken van de handleiding. Wanneer je de handleiding maakt voor een bedrijf dan zou je bij de IT-afdeling navraag kunnen doen t.a.v. de mogelijheden. Wanneer geen wiki-software beschikbaar is, zou je natuurlijk ook een CMS (Content Management Systeem) kunnen gebruiken (b.v. SharePoint). Tenslotte zou je ook van het gratis Google Sites gebruik kunnen maken.

Mocht je n.a.v. bovenstaande nog vragen hebben. Ik ben te benaderen via tim.ruijters@gmail.com.

Laat nog even weten waar je uiteindelijk voor gekozen hebt en waarom.