Programma's voor praten computer

Weet iemand misschien een Engels/Nederlandstalig programma waarmee je je computer bepaalde worden kan laten zeggen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Jaws en Dolphin zijn de meest gebruikte programma's voor blinden, zij lezen voor wat er op het computerscherm verschijnt,het is duur om aan te schaffen, maar wordt voor blinden en slechtzienden vergoedt door de zorgverzekering, er behoord ook een training bij om de programma's goed te kunnen gebruiken, je werkt dan ook zonder muis, meer informatie vind je op de site van Optelec.
www.optelec.be/index.php?p=92943
Ook in Nederland gevestigd, hier kun je een gratis demoversie downloaden:
www.optelec.nl/hulpmiddelen-voor.../demoversie-downloads.html