Wie weet hoe je bij internet explorer de Inprivate filtering continu aangevinkt kan laten ?

Nu moet ik iedere keer als ik internet explorer weer opstart bv als ik de computer aanzet,weer opnieuw Inprivate filtering aanvinken om bij instellingen voor Inprivate filtering automatisch te blokkeren aan te vinken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ik had hetzelfde probleem. Ik heb het opgelost door de snelkoppeling aan te passen die ik gebruik om IE te starten.

Rechts-klik op de snelkoppeling. Er verschijnt een menuutje. Onderin staat "Eigenschappen". Klik daarop.

Nu verschijnt een venstertje. Zoek het tabblad waarop de lokatie van IE staat. Die lokatie is bij mij

    "C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe"

Bij jou kan de lokatie er wat anders uitzien, maar het zal vast op het bovenstaande lijken.

Zet achter die lokatie nu een spatie en het woord -private. Je krijgt dan:

    "C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe" -private

Nu zal IE elke keer in Inprivate-modus starten. Althans, zolang je IE via deze snelkoppeling start. Je zult het bovenstaande dus voor alle snelkoppelingen moeten doen die je wel eens gebruikt om IE te starten.

Toegevoegd na 7 minuten:

Ik heb nog even gezocht, en het kan nog eenvoudiger. Althans, je zult het Register moeten aanpassen (complex), maar daarna staat InPrivate browsing altijd aan (eenvoudig).

Het nadeel van bovenstaande methode is namelijk dat die niet werkt wanneer IE nog niet is gestart en je in een ander programma op een link klikt. Dan start IE namelijk niet via een shortcut, en werkt bovenstaande methode dus niet.

De methode via de Register-aanpassing staat beschreven in onderstaande Bron. Die hoef ik hier dus niet te herhalen. De Bron bevat zowel een handleiding om het zelf te doen, als een zip-bestand dat je kunt downloaden, uitpakken en uitvoeren om de Register-wijziging semi-geautomatiseerd te laten doen.

Cryofiel