Hoeveel mensen gebruiken er nog IE7 en IE8?

Ik ben aan m'n website bezig, maar ik heb geen zin om hem IE7 en 8 compatible te maken. Daarom wil ik graag weten hoeveel mensen die nog gebruiken. Is er een website waar dit op staat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
luie donder :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
idd :) tis alleen een hele 'flashy' website, dus t is echt heel veel werk, ik wil het zo weinig mogelijk houden :P
ItisILeClerc
11 jaar geleden
Is IE8 al uit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lol, seriously? IE9:is meest gebruikt

Het beste antwoord

Hierbij twee websites waar je dat kunt checken.

Volgens mij gebruikt nog ongeveer 13% van de Nederlanders IE7 of IE8 afgaande op de tweede bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je duidelijke & recente bron!

Andere antwoorden (5)

Er zijn nog zoveel mensen die gebruik maken van IE dus u sluit al snel een hele groep buiten.
Alleen als je IE vergelijkt met andere webbrowser is er een constante daling te zien, zie link voor de statistieken:
http://tweakers.net/nieuws/82063/statcounter-chrome-verslaat-ie-als-meest-gebruikte-browser.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
excuses hiervoor, maar alsnog sluit je een behoorlijke groep mensen uit je website.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@hahahi20:
Vertel me eens, waarom zou ik
-een fout antwoord laten staan?
-een antwoord laten staan als er na mij een beter antwoord is komen te staan? Omdat jij (of iemand anders) me anders een watje zou vinden?
Laat me niet lachen! Ik durf tenminste toe te geven als ik een fout maak. Om de één of andere reden denk ik dat jij niet dat karakter heb. Wellicht omdat je graag jezelf op de borst klopt?
Hier is een grafiek waar dat instaat, een vrij recente gelukkig:
http://www.statowl.com/web_browser_usage_by_version.php?timeframe=last_6&interval=month&chart_id=4&limit%5B%5D=ie&fltr_os=&fltr_se=&fltr_cn=

Toch nogsteeds meer dan 50 procent van de IE gebruikers. Wat in totaal rond de 18-15 procent market share uitkomt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van de internetgebruikers gebruikt 24% nog IE8:
http://theie8countdown.com/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is eerder zielig dat jij me een min geeft omdat ik inmiddels een beter antwoord heb gevonden. (Er even vanuit gaande dat jij me een min gegeven hebt.)
Dat de gegevens van 2011 waren, was mij ontgaan. Trouwens, dat is niet echt af te leiden uit de betreffende webpagina. De tekst is opgesteld in 2011; dat wil niet zeggen dat de data niet steeds bijgehouden kan worden.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
- omdat je geen antwoord geeft op de vraag. Ik mis namelijk de gegevens over IE7 waar de vraagsteller wel om gevraagd heeft, en die hahahi20 wel heeft gegeven.
Volgens StaCounter (die kijkt op basis van pageviews
van een paar miljoen sites). Zijn van de aanroepen vanuit Nederland voor 14,61% door IE8 en voor 1,12% door IE7.

Op de site kan je nog veel meer informatie vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, maar volgens mij is dit dezelfde bron (en screenshot) als van martijn78..
Als je je website netjes ontwerpt werkt hij ook op al deze browsers, en op alle mobiele browsers.

Als je het perse wilt weten: google site analytics (een gratis stukje script dat je heel eenvoudig zelf kunt toevoegen) vertelt je precies wat voor browsers je site bezoeken (en vanuit welk land, en welk OS)