Als het scherm van de hometrainer geen flashplayer kan afspelen, hoe kan ik dan online naar utube films of het nieuws online bekijken/beluisteren?

hometrainer merkt tunturi model e90 heeft een scherm waarmee je op internet kunt surfen en e-mails bekijken. Er werd mij verteld dat ik er ook het nieuws online mee kon bekijken , maar helaas lukt dat niet. Alleen mediabestanden zijn bruikbaar en die brouwser is niet compatibel met flash filmmateriaal en kan geen flash content weergeven ( dit staat in de handleiding ). Ik kan wel met de mediaplayer die erop zit films mpeg1 formaat afspelen en muziek mp3,wmv en wav .
Bestaat er geen andere manier om toch nieuws te kunnen kijken op deze hometrainer zonder flashplayer ?

11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de publieke omroepen gebruiken ook nog eens silverlight. Je zou kunnen mopperen dat youtube en nos zich niet aan open standaarden houden, maar veel kans op succes is er niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet eerst weten wat het OS van dat display is.

Het beste antwoord

Het is me duidelijk dat je hometrainer geen flash ondersteunt (of andere web-browser plugins).

Je zou met de leverancier contact op kunnen nemen en hen kunnen wijzen op dit gebrek. Als ze dit niet goed duidelijk hebben verteld kan dit een basis zijn om de koop ongedaan te maken. Wellicht dat de leverancier mogelijk het apparaat van een software versie kan voorzien die bijvoorbeeld wel een ondersteuning voor Flash en/of Silverlight en/of het installeren van plugins heeft zoals bij webbrowsers tegenwoordig niet ongebruikelijk meer zijn.

Dit soort zaken zijn een leuke bijzaak voor een hometrainer. Het is niet de basis van het apparaat maar leuk voor erbij. Als ik U was geweest zou ik bij de aankoop van het apparaat eerder voor een smartphone of tablet houder kiezen want de smartphone word om de 2 tot 4 jaar vervangen en anders kan je daar gemakkelijker een nieuwe software op zetten dan op een hometrainer.
Mobiele telefoons en tablets zijn gemakkelijker bij te houden dan maatwerk computers voor bijvoorbeeld hometrainers want die zijn bijna niet te updaten.

Wellicht dat nu nu.nl het wel doet voor het lezen van het nieuws maar als die over 3 jaar flash zouden gaan gebruiken hiervoor kan je waarschijnlijk zelfs deze site niet meer lezen.