Wat moet ik doen als er komt te staan dat Windows Essentials niet meer werkt wanneer ik windows live opstart of moviemaker?

BV. als ik photo gallery opstart of windows movie maker dan komt er te staan dat ze niet meer werken, ik heb ook al geprobeerd om het opnieuw te downloaden maar alles van windows werkt niet meer( deze programma's: photo gallery, windows live mail,movie maker, windows live messenger)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1K

Antwoorden (1)

Lastig probleem! Kennelijk blijven er bij het de-installeren van Essentials restjes van het programma achter op je pc waardoor je het niet opnieuw kunt installeren.
Er zijn een paar mogelijkheden om het probleem op te lossen.
1. Probeer Essentials eens volledig te verwijderen met de speciale 'removal tool' die je hier kunt downloaden: http://www.bleepingcomputer.com/download/microsoft-security-essentials-removal-tool/
2. Werkte Essentials tot voor kort wél goed? Dan kun je ook overwegen om je computer terug te zetten naar de instellingen van een paar dagen (of een week) geleden. Dat kan via Start > Alle programma's > Bureauaccessoires > Systeemwerkset > Systeemherstel.
3. Voor de derde optie moet je eerst CCleaner op je pc zetten, en daarna je computer opstarten in veilige modus: druk tijdens het opstarten ongeveer 1x per seconde op de F8-toets op je toetsenbord. Verwijderen in veilige modus alle mappen van Windows Live (via Computer > Program files), laat de registercleaner van CCleaner zijn werk doen, verwijder de gevonden bestanden, start je pc opnieuw op en installeer de laatste versie van Essentials. (Zie bron).

Ik zou eerst optie 1 eens proberen. Succes!
Pieter2011