Ik wil ipv fotos per mapje kijken alles in een keer kunnen zien op de computer

Mijn digitale fotos staan per week in een map. Nu heb ik dus dik 50 mappen met fotos. Iets opzoeken kost me een berg tijd. Bestaat er een programma dat je tiffs/jpegs/psd's kunt laten zoeken op je computer en die ze dan gewoon achter elkaar laat zien, als thumbs bijv??? Net zoiets als ACDSee maar dan anders en freeware graag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
5.3K

Het beste antwoord

De standaard zoekfunctie van Windows al geprobeerd, maar dan met als zoekopdracht documenten die voldoen aan: *.jpg
Als je dan kies voor thumbnail weergave, zie je alles als het goed is bij de gevonden resultaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oe! lekker simpel en zeeer effectief. Goed advies, waar zelfs ik wat aan heb. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SUPER !

Andere antwoorden (5)

Ik kan zo gauw niet op de naam van het progje komen wat hier zo handig voor is.... ik peins er nog even over...

Ik weet in elk geval dat deze freeware bibliotheek heel handig is als je iets zoekt wat gratis moet zijn.
Tot nu toe heb ik nul spyware en troep hier vandaan, en wel een paar hele goede programmaatjes.

Misschien ook voor jou handig om eens tussen te kijken.

http://www.giveawayoftheday.com/freeware/

Toegevoegd na 12 minuten:
Nee, ik kan er niet meer op komen. Ik kan het ook niet vinden.
Het enige nuttige waar je verder nog wat aan hebt als je firefox gebruikt als browser is de "Cooliris" plugin. Je krijgt met deze plugin een image zoekapparaat eigenlijk en een muur van direct 200 foto's in het onderwerp waar je op zoekt.
... je kunt ook de foto's van je eigen computer er op weergeven, als fotomuur, zonder mapjes. Dit kan wel alleen PER map, maar de mappen staan links aangegeven dus dat is zeer orderlijk switchen tussen mappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de link!
Je kan ook gewoon via Windows verkenner miniatuurweergaven zien. Start> Mijn Documenten > Je fotomappen. En dan "Weergave' > Miniatuurweergaven

Zie afbeelding

Toegevoegd na 3 minuten:
Vergeten: Bij Beeld kun je ook nog kiezen voor "Schikken op type" zodat je alle verschillende bestanden/extensies netjes bij elkaar hebt staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eén van de problemen is waarschijnlijk dat je per week foto's opslaat... Per maand lijkt me een keuze die meer voor de hand ligt.

"Net zoiets als ACDSee maar dan anders."
Hahaha... Wat moeten we daar nu mee... ;)

Wat je kunt doen is de bestandsnamen aanpassen.
Dus i.p.v. "DSC00916.JPG" zou je een bestand kunnen hernoemen naar "DSC00916 fiets sneeuw marloes.JPG". Dan kan je achteraf de zoekopdracht gebruiken die een andere antwoorder hier aangeeft, om bepaalde foto's te vinden op trefwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het gratis programma van google maar eens. Picasa heet het. Ideaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, gebruik Picassa van Google. Dit is geheel gratis en indexeert je mappen.

Succes!