Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er handige progamma's voor de opleiding ict?

Daarmee bedoel ik dus handige software. Die gewoon leuk handig en goed is!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
796

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dan moet je zeker Notepad++ hebben. Of je nu SQL, HTML, Javascript, etc. wilt schrijven, met dit tooltje gaat het allemaal net iets makkelijker.
(Lees meer...)
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ICT ligt heel breed, jij hebt het meer over applicatieontwikkeling, dat oogt meer naar het programmeren. ICT op zich zelf is meer systeembeheer en gebruikersondersteuning.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar als de vraagsteller wel het programmeren bedoelt heb je volkomen gelijk nartuurlijk
bamibal
11 jaar geleden
Niet alleen voor applicatieontwikkelaars is het handig. Als systeembeheerder krijg je ook regelmatig met scripts en batchbestanden te maken. Maar zelfs als je niets met ICT te maken hebt, is het nog steeds een erg handige vervanger voor de gewone notepad/kladblok.
bamibal
11 jaar geleden
Overigens gaat het hier om de *opleiding* ICT, en die begint ook erg breed. Je zult dus altijd met programmeren te maken krijgen.
Hallo!

Ik heb zelf een MBO niv. 4 opleiding ICT beheer gedaan, net afgerond. En lekker aan het werk.

het antwoord op jouw vraag ligt eraan wat voor opleiding je doet, als je applicatie ontwikkeling doet is het handig om vooral schrijf programma's te hebben. zoals in een ander antwoord al is beschreven: notepad++

hier nog iets meer:
- filezilla: voor als je je geschreven spul via ftp op webhost wil neer zetten
- putty: als je switches e.d. moet configureren (zelf veel gebruikt op stage)
- dreamweaver: als je geen zin hebt om te schrijven :P
- office pakket lijkt me ook handig :P
- virtualisatie software als virtual PC, vmware e.d. (misschien is het ook handig alvast wat .iso bestanden van besturingssystemen te regelen)
- dropbox, konden we als klasgenoten makkelijk bestanden delen

er zal vast nog wel meer zijn, maar dat komt nu niet in me op.
Hopelijke heb ik je zo verder geholpen, anders dan hoor(/zie) ik het nog wel

groeten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding