Ik neem aan dat je opnemen met je laptop/computer als hoofdapparatuur bedoelt. Je kunt in dit geval Audacity gebruiken, is gratis en ook niet moeilijk in gebruik. Je kunt hem hier downloaden: http://audacity.sourceforge.net/?lang=nl

als het goed is stelt je computer bij het gebruik zelf de best beschikbare opneemapparatuur in, en anders moet je zelf je cam instellen.

Je hebt ook nog programma's als wavelab lite en Cubase LE, maar daar moet je voor betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan een programma van AVS gebruiken. ik gebruik het altijd en het werkt goed.