Wat ik een goed programma om mijn partitieverdeling te wijzigen?Ik heb nu een indeling 30%-60%, maar wil dit graag veranderen.

Jaren geleden heb ik daar al eens het programma PartitionMagic (versie 8) voor gebruikt wat ik nog steeds in mijn bezit heb. Kan ik dat nog steeds gebruiken voor Vista en later eventueel Windows 7, of kan ik beter een nieuw programma aanschaffen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In Vista en Windows7 kun je vanuit Windows je partitiegrootte veranderen. Toegevoegd na 1 dag: Maar als je echt software wilt, moet he geen PM kopen, want die doet het niet onder Windows 7. Deze wel, en die is nog een gratis ook!

Bronnen:
http://www.partition-tool.com/personal.htm

Partitionmagic werkt perfect.

Ik zou gewoon partition magic gebruiken, als ik jou was. Het on the fly partitioneren onder windows heeft zijn beperkingen, met name het verkleinen van de C-partitie. Toegevoegd na 1 dag: Na de overstap naar 7 kun je GParted, zoals hieronder beschreven, wellicht proberen.

Ik gebruik altijd gparted live cd. iso downloaden cdtje branden en resizen maar.

Bronnen:
http://gparted.sourceforge.net/

Je kunt het beste geen enkel programma aanschaffen en precies 1 partitie maken. Meer partities maak je door mappen te maken. In die mappen kun je zelfs nieuwe mappen maken. Mappen kun je aanmaken en weggooien wanneer je wilt. Je hebt er ook geen ingewikkelde en gevaarlijke programma's voor nodig. Mappen zijn ook flexibel, ze zijn pas vol als de hele harddisk vol is. Zo gebruik je het meest efficient de ruimte die er is. Met mappen dingen uit elkaar houden is net zo snel als met partities. Je computer wordt er niets langzamer of sneller van. Toegevoegd na 2 minuten: Gebruik je backup om je spullen na het maken van die partitie terug te zetten én je hebt meteen gedefragmenteerd! Allemaal kei-legaal en nog steeds zonder één cent uit te geven.

easeus partition manager deze gaat echt super snel

Wellicht makkelijker om gewoon een harddisk bij te pluggen? Want je datagebruik zal alleen maar toenemen in de toekomst... Verder: zéker eerst backups maken (liefst twee afzonderlijke backups) van je documenten/data, als je toch met je partities aan de slag gaat. Het is niet uitgesloten dat dat in de soep loopt. En die backups eerst op een andere PC zetten om zeker te weten dat de backups goed zijn.

Nieuwste versie van partition magic je verliest daarmee niks! Je kan zelfs je c schijf onboot aanpassen :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100