Wat is de beste manier om mijn bestanden te herorganiseren?

Ik heb een laptop met een OS(c)-schijf waarop een aantal grote mappen staan. Ook op de D-schijf staat veel. Daarnaast 2 externe schijven met deels op beiden back-ups van mijn laptop. Maar ook op mijn laptop staan back-ups van mappen van deze externe schijven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Als ik jouw verhaal lees herken ik een veel voorkomend probleem. Je bent niet de enige. De oplossing zit hem in het vanaf het begin een doordachte structuur te hebben. Dan hoef je vervolgens alleen onderhoud te plegen en backups te maken.
Ikzelf ben voorstander van een c: partitie met besturings systeem en programma's en een partitie of meerdere partities voor data. Dat is handig voor backup etc. Die kun je inderdaad op een externe HD zetten. Mocht er wat mis gaan met het besturingssysteem kun je de c: partitie zelfs formatteren zonder dat jouw data verloren gaan. Ik vraag mij overigens wel af wat je moet met 2 HD aan backup. Is het voor jou echt van belang dat er zoveel data bewaard blijven? Of maak je steeds opnieuw een hele backup of kopie van alles? Ikzelf gebruik crashplan. Gratis programma dat automatisch backups maakt en wegschrijft naar een door jouw te bepalen plek. Alleen de veranderde data worden toegevoegd.
Hopelijk kun je iets met mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op C: heb ik enkel applicaties staan.
Alle data staat op D: (2e partitie)
De structuur kan u zien in de afbeelding.
Ik heb een externe HD voor mijn backups en nog eens een copy van mijn eigen volledige omgeving te weten D:Roger/
Die laatste schrijft automatisch elke keer er een file aangepast is dmv het gratis programma Yaris.