Welk programma is het beste om een digitaal foto- en filmpjesalbum maken? (dat ook digitaal blijft, dus niet uitgeprint wordt)

Het wordt echt tijd dat ik iets met al mijn foto´s en filmpjes ga doen. Alleen, ik wil het digitaal houden, dus niet laten uitprinten. Wie weet een programma waarin ik een soort van digitaal fotoboek gaan maken waarin ik foto´s, filmpjes en tekst kwijt kan? Ik wil het wel over 40 jaar ook nog kunnen inzien, dus het moet wel een programma zijn dat blijft. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2.9K

Het beste antwoord

Je kunt met het programma Windows Movie Maker (standaard bij veel versies van Windows en anders gratis te downloaden) foto's en filmpjes in 1 bestand zetten. Het is niet helemaal een fotoboek, maar je kunt foto's, filmpjes en teksten achter elkaar en door elkaar gebruiken. Je kunt het opslaan als .mpg of .wmv bestand, die standaard zal voorlopig nog wel bestaan en anders komen er vast manieren om te converteren.

Iets anders waarbij je wat meer vrijheid hebt is gewoon in Powerpoint van Microsoft Office. Je kunt een mooie achtergrond kiezen of foto's over de hele pagina uitsmeren. Verschillende foto's op 1 pagina is natuurlijk geen probleem en ook filmpjes, muziek en teksten zijn makkelijk toe te voegen. Je kunt de presentatie zo opslaan dat je geen powerpoint nodig hebt om de presentatie toch te kunnen bekijken, je kunt hem dan alleen niet meer wijzigen, maar ik denk dat Powerpoint voorlopig nog wel blijft bestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor dit uitgebreide antwoord. Mogelijkheden genoeg dus.

Andere antwoorden (1)

Dan moet je er een filmpje van maken. Kan met veel programma's. Dit is het makkelijke gedeelte.
Het moeilijke is of het na 40 jaar nog te zien is. Op dvd/cd zetten gaat niet ivm cd-rot.
Het beste lijkt me het in de cloud te zetten en bijtijds naar een andere cloud gaan als de vorige failliet gaat.