Hoe kun je het kopieren van bestanden door laten lopen ook al zitten er foute bestanden tussen?

Ik probeer een back up te maken. Nu krijg ik telkens halverwege kopieren een melding dat windows een bestand niet kan vinden, dat de syntax niet goed is etc.

In plaats van dat hij deze bestanden overslaat stopt het kopieren. En kan ik dus weer dat bestand gaan zoeken, weghalen en helemaal opnieuw beginnen, waarna hij weer ergens op vastloopt.

Kun je het niet zo instellen dat hij wat fout is overslaat en wat goed is wel kopieert en dan aan het einde een lijst geeft van nog te kopieren of foute bestanden?

De bestanden waarvan hij zegt dat ze fout zijn kan ik wel gewoon openen, bewerken en opslaan.

Maar goed, eerst moet ik een back up hebben.

Maar HOE !!

Ik wordt helemaal gestoord van die K#%computer!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
2.9K

Het beste antwoord

Met teracopy kun je alles kopieren, loggen en bij fouten gewoon verder kopieren. Met Robocopy kan dat ook, maar niet zo makkelijk als bij teracopy.

Onder 'DOS' (start - uitvoeren -> cmd ok) kun je ook bestanden kopieren en defecte bestanden overslaan, zonder dat je uit moet zoeken welke bestanden wel en welke niet gekopieerd zijn.

Geef op de prompt C:\> het volgende in:
xcopy "sourcepad\*.*" "targetpad\" /s /e /c /d

sourcepad is bijv. C:\Documenten en instellingen\my documents\foto's\

targetpad is bijv. E:\backup

Zet je de xcopy-regel in een .bat of .cmd bestand, kun je hem altijd oproepen, aanklikken, schedulen en zo een backup maken. De eerste keer worden alle bestanden gekopieerd, de volgende keer enkel de nieuwe en gewijzigde bestanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is inderdaad een vervelende eigenschap van Verkenner, het kopieerproces stopt elke keer als zich er een fout voordoet. Dus: Kopieer je files met het onderstaande programma, dat kun je vertellen om bij een fout die file over te slaan. Het programma is gratis voor thuisgebruik.
escape