Waarom veranderd de snelheid van de beeldjes bij het publiceren in windows moviemaker van een animatie?

Ieder beeldje duurt 0.32 sec. maar sommige beeldjes blijven langer hangen om het later weer in te halen. Dit verstoord de flow van de hele film.

Weet jij het antwoord?

/2500

Hm, vermoed dat het te maken heeft de conversie of een foutieve framerate Dat kan verschillende oorzaken hebben. Als eerste je bronmateriaal, als deze in een dusdanig formaat is weggeschreven ( bijvoorbeeld in matroska ( MKV ) ) dan kan het bewerken van een dergelijk video een te zware wissel trekken op je systeem waardoor deze frames gaat overslaan. Daarnaast maak je een denkfout bij één beeldje duurt 0.32 seconde Een video is een stroom van beeldjes met een bepaalde framerate ( beeldjes per seconde ) Dit kan zijn 25 fps ( frames per seconde ) maar ook 30 of 29 fps zijn niet ongewoon. Een hogere framerate geeft een vloeiender beeld, onze ogen nemen namelijk beelden waar met 25 fps. Vandaar dat 25 fps echt als minimum moet worden gezien, alles wat lager zit wordt als schokkerig ervaren. Nu even terug naar jouw 0.32 Wat jij stelt is een framerate van 3 beelden per 0.96 seconde. Voor het gemak even afgerond naar 3 fps Dat is een framerate die druist in tegen alle logica. Schrijf die video eens weg met een andere framerate, dan zal je zien dat het resultaat er geheel anders uit gaat zien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100