Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

In alle vergelijkende tests komt PhotSop Elements er als beste uit.
Ik werk zelf met PhotoShop CS, maar die is erg aan de prijs. Dus ga voor Elements. Prijs < € 100.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thnx! ik voor deze gekozen: http://tehparadox.com/forum/f51/adobe-photoshop-elements-v8-0-multilanguage-547167/

Andere antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Chris871;

Afhankelijk van je geduld en de resolutie van je foto's kun je ook met Paint al aardige dingen doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GIMP is een gratis photoshop programma die bijna dezelfde mogelijkheden biedt als het dure photoshop programma. Eenvoudig is het niet echt maar er zijn nederlandse workshops op Internet en met wat oefening is het perfect. Ook zijn er veel amateurs die zgn. plug-ins hebben geschreven (downloaden en gebruiken leidt tot spectaculaire fotos behandeld met een serie van verbeteringen die in de plug-ins verwerkt zitten), zo zijn heel eenvoudig spectaculaire resultaten te bereiken.
Maar zoals alles: het kost in het begin wat inspanning om onder de knie te krijgen... maar dan heb je ook wat.
Goeie plek om te bginnen: de Wikipedia pagina met link naar de download-site.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Picasa

http://picasa.google.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simpel en gratis: 2pic.
http://foto.downloadzoeker.nl/foto-bewerking/2-pic-12.2
Het is echt een programma voor beginners met
veel gebruikersgemak. Je kunt er leuke effecten mee
maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk met Photofiltre. Een gratis programma wat niet zo moeilijk werkt maar toch vele mogelijkheden heeft. Je kan met wat wat Googlen ook lessen vinden en ook filters die je later erbij kan toevoegen. Bij bron een van sites waar je het gratis kan downloaden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om foto's te photoshoppen zul je toch echt Photo-shop moeten gebruiken.
Voor eenvoudige fotobewerking is er een mooi gratis down te loaden programma: Gimp
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk doe ik veel met IrfanView - freeware en eenvoudig te leren en met vrij veel mogelijkheden.
Wil je ècht gratis "photoshoppen" dan komt The Gimp ook in aanmerking - eveneens freeware of zèlfs open source (de broncode is vrij en kan je bewerkenn als je wilt)
Verder: de meergenoemde Photofiltre en Picasa - beiden op het ambitieniveau van IrfanView). ze hebben elk iets extra's te bieden t.o.v. de anderen, maar met IrfanView ben IK zeer tevreden.
Je kunt er o.a. in lagen mee werken, maar ook veel meer! Bijna alles wat Photoshop kan, kan ook in The Gimp. Ècht waar! Wel iets lastiger om te leren dan Photoshop.
Je kunt er makkelijk mee kleuren corrigeren, horizon rechtzetten, "croppen" (randjes wegsnijden, nodig o.a. na horizon rechtzetten) , rode ogen verwijderen, en nog veel meer. Ècht de moeite waard om - na een eerste kennismaking - wat dieper in te duiken. Je hebt de beginselen in een een uurtje of zo door, en na enkele dagen kan je ermee "lezen en schrijven".
En - voor velen belangrijk - er is een language module te downoaden waardoor je het programma ook Nederlandstalig kan maken.
Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
Na Gimp spring ik over op Irfanview: met Irfanview kan je kleuren bewerken, Horizon rechtzetten - etc.
Met Irfanview kan je NIET in lagen werken - die alinea staat dus op de verkeerde plaats.
Jammer: je kunt hier niet de reeds gegeven tekt veranderen - alleen(deze) tekst toevoegen, helaas
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als aanvulling heb ik Paint.net

Het is niet echt een photoshop programma, maar je kunt wel foto's heel simpel bewerken. Rode ogen reductie, bij snijden, contrast en brightness veranderen, effecten toepassen etcetera.

Paint.net is gratis makkelijk vooral. Dat makkelijk was wat er bij mij zo belangrijk was! ;-)

http://www.getpaint.net/download.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt ook nog foto's in elkaar zetten (merging) en lagen maken, tekst toevoegen enzovoort. Al met al vind ik Paint.net het meest veelzijdig en ik heb nog nooit een ander programma nodig gehad om foto's te bewerken.
Ook animaties (bijv.gif ) en zo kun je openen en bewerken met paint.net
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding