Hoe zorg ik dat m'n plaatjes niet zo vaag worden in Indesign?

Als ik een afbeelding 'place' dan wordt 'ie helemaal pixelig. Hoe kan ik zorgen dat ze gewoon mooi in m'n bestand komen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Waarschijnlijk is de resolutie van de afbeelding gewoon te laag ofwel, het plaatje te klein. Als je hem dan in een groter kader plaatst wordt hij inderdaad pixelig (leuk woord trouwens). De enige oplossing hiervoor is een afbeelding te gebruiken met een hogere resolutie. Persoonlijk probeer ik zoveel mogelijk met vector bestanden te werken, die hebben dat probleem niet. Helaas is dat niet altijd mogelijk. Probeer anders van de afbeelding een Tiff te pakken te krijgen. Deze zijn niet gecomprimeerd waardoor ze kwalitatief veel beter ( en groter) zijn. Suc6

Het is een soort lage-resolutie preview, bij afdrukken wordt wel de originele file gebruikt. Je kunt de weergave verbeteren via View--> Display Performance--> High Quality Display .

Bronnen:
http://answers.yahoo.com/question/index?qi...

Het is inderdaad een soort preview die je ziet. Exporteer het bestand naar een .jpeg of een .pdf en je zult zien dat het resultaat gewoon scherp is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100