Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zorg ik dat m'n plaatjes niet zo vaag worden in Indesign?

Als ik een afbeelding 'place' dan wordt 'ie helemaal pixelig. Hoe kan ik zorgen dat ze gewoon mooi in m'n bestand komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk is de resolutie van de afbeelding gewoon te laag ofwel, het plaatje te klein. Als je hem dan in een groter kader plaatst wordt hij inderdaad pixelig (leuk woord trouwens). De enige oplossing hiervoor is een afbeelding te gebruiken met een hogere resolutie. Persoonlijk probeer ik zoveel mogelijk met vector bestanden te werken, die hebben dat probleem niet. Helaas is dat niet altijd mogelijk. Probeer anders van de afbeelding een Tiff te pakken te krijgen. Deze zijn niet gecomprimeerd waardoor ze kwalitatief veel beter ( en groter) zijn.
Suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe heb je de weergave kwaliteit staan. Als deze laag staat wordt alles slechter weergegeven om de computer sneller te houden. De daadwerkelijke afbeelding is dan wel goed.
Menubalk→weergave→weergaveprestaties
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het iets is als view, display quality, high quality of misschien performance. Lang geleden dat ik de engelse versie had.
Het is een soort lage-resolutie preview, bij afdrukken wordt wel de originele file gebruikt. Je kunt de weergave verbeteren via View--> Display Performance--> High Quality Display .
(Lees meer...)
gvrox
11 jaar geleden
Het is inderdaad een soort preview die je ziet. Exporteer het bestand naar een .jpeg of een .pdf en je zult zien dat het resultaat gewoon scherp is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding