Van acces naar excel omzetten?

Ik heb een adressenbestand van mijn vaste klanten in Acces, maar mijn drukker wil dit hebben in Excel, is dit om te zetten, en dan bij voorkeur uitgelegd in kindertaal!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
4.8K

Het beste antwoord

*Open het programma Access
*Open het betreffende bestand
*Doe Ctrl-A om alle records te selecteren (alles wordt nu
zwart)
*Klik bovenaan op Bestand (er opent nu een menu)
*Klik op Exporteren
*Geef een door jou gewenste naam in het vakje
''Bestandsnaam''
*Kies bij ''Opslaan als'' voor Microsoft Excel en plaats het
bestand in de Map die je wenst
*Kies ''Alles Opslaan''

Klaar!

Let wel:
-De meeste Excelprogramma's kunnen maximaal 65.000
records (ofwel klanten) aan.
-Het werkt alleen zo makkelijk bij een enkelvoudige tabel
(dus zonder verbindingen met andere tabellen die je
eventueel nodig hebt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

http://office.microsoft.com/nl-nl/excel/HP052349701043.aspx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Open je accesbestand ,klik op de betreffende ttabel met de rechtermuisknop selecteer exporteren naar excel klaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt twee opties, een koude koppeling en een hete koppeling...

Een hete koppeling is zo dat als je in de ene wat verandert meteen de andere geupdate wordt in real time... met een koude koppeling is dat niet, natuurlijk...

Als je weet DAT is is weet je ook snel WAT het is... Daar is internet voor, veel simpeler dan precies de juiste woorden weten aangepast aan jouw nivo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de access database uit slechts 1 tabel bestaat is het een kwestie van de tabel openen, alle records selecteren en knippen en plakken naar Excel.

Heb je een relationele database, met meerdere aan elkaar gekoppelde tabellen dus, dan kun je het best een query maken met de velden die de drukker nodig heeft.

Het resultaat van de query kun je eenvoudig kopiëren naar Excel. Bewaren in een access tabel kan ook door een zogenaamde 'create table' query te maken. Je hebt je relationele database dan platgeslagen in één tabel en kun je bovenstaande optie uitvoeren.

Ik hoop dat 'een query maken' voldoende kindertaal is, anders leg ik ook dat graag even stap voor stap aan je uit.
paulus811
14 jaar geleden
Probeer dit prograammetje eens.

http://www.15seconds.com/howto/pg000950.htm