tekst op z'n kop in Word?

Hoe zet je tekst op z'n kop in Word?
Je kan tekst 90° linksom of rechtsom draaien...maar niet 180°.
Is er een methode om dit te doen? (zonder gebruik van Word-art).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
9.6K

Het beste antwoord

Orienteer de pagina als 'landscape' (dus liggend). Maak vervolgens een tabel aan met twee cellen. Plaats tekst in de cellen. Klik met je linkermuistoets op de tabelcel en selecteer 'text-direction' om zo de tekst te kantelen en doe vervolgens hetzelfde met de tekst in de andere cel, maar dan de andere kant op.

Ik weet, het is omslachtig. Ik raad je dan ook eerder een programma aan die wel geschikt is voor het opmaken van teksten (desktop publishing) zoals Adobe InDesign.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

2 x achter elkaar naar links draaien, kan dat niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan weet ik het helaas ook niet. Hopelijk heeft iemand anders een nuttiger antwoord.
Volgens mij is de makkelijkste manier gewoon iets typen, dan een printscreen maken. Dat plakken in paint en 180 graden draaien en weer kopiëren en plakken in word.

Zie ook:

http://word.mvps.org/faqs/DrwGrphcs/UpsideDownText.htm

Toegevoegd na 1 minuut:
of doe het via deze link:

http://www.xptricks.net/flipit-text-flipper/

¡¡ sǝɔɔns
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt het uitprinten en dan op zijn kop in de scanner leggen dan heb je de tekst op zijn kop staan
maar dan moet je wel een printer en scanner hebben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Draai na het printen de pagina om en je hebt je tekst zoals je dat graag wilt hebben.
Of zet de printer ondersom op je bureau.

Als je niet gaat printen kun je ook je monitor op de kop zetten/hangen. Sommige drivers hebben ook de mogelijkheid om het beeld 180 graden te draaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt natuurlijk nog altijd met Publisher gaan werken. Want als je daarin gewoon een tekstvlak maakt kun je deze draaien zo ver als je wilt. Dus alles wat tussen 0 en 360 graden zit...

Maar er staat me iets bij dat dit in Word ook gewoon kan met een tekstvlak...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tekstvak indrukken en dan op dat werkbalkje wat verschijnt 2 keer op dat pagina'tje/alinea'tje drukken met die blauwe pijl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beeldscherm omdraaien of zelf op je handen gaan staan
Bronnen: