Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is push 2 talk?

ik heb op mijn nokia push 2 talk staan en ik vroeg me af wat het was en wat je ermee kan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat is een dienst die in Nederland helaas niet ondersteund wordt door de GSM-operators. In bijv. de USA is dit zeer populair. Je kunt je telefoon dan als 'walkie-talkie' gebruiken. Met een druk op de knop kan je dan wat tegen iemand anders zeggen, zonder dat de verbinding blijft 'staan'. De operators verdienen meer aan normale gesprekken, vandaar...
(Lees meer...)
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoeveel kostbhet bijv. Per minuut?
escape
12 jaar geleden
Dat verschilt. Bijv. Bij AT&T in de USA 5 dollar per persoon die je wilt oproepen, of 20 dollar voor een 'family talk plan'
Dan kun je met die personen onbeperkt praten.
Of 15 dollarcent per minuut met anderen.
http://www.wireless.att.com/learn/ptt/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Typisch voorbeeld van technologie of mogelijkheid die weer eens niet in Europa geïmplementeerd wordt.
escape
12 jaar geleden
Gewoon omdat ze er niet genoeg aan verdienen. En niemand die ze kan dwingen, helaas. Je zou toch zeggen dat de eerste operator die ermee begint een concurrentievoordeel heeft. De AFM onderzoekt nu afspraken tussen de providers, en terecht.
escape
12 jaar geleden
Oeps, ik bedoel de NMA. Of was het de OPTA? Nou weet ik het niet meer :(
Het push to talk systeem op zich wordt gebruikt als de zender en ontvanger niet tegelijk kunnen functioneren zoals bij 27 MC en andere "bakkie"of walkie talkie systemen, alsmede de 1-2 GHz portofoons.
Je moet dan op een knop drukken om te spreken en loslaten om te luisteren.
Voordeel is onder andere het mute effect als je luistert en je bepaalt zelf wanneer de ander weer wat van jouw kant kan horen.
Wellicht kun je rechtstreeks met andere toestellen bellen die vlak in de buurt zijn zonder een steunzender te benodigen en in sommige gevallen heb je meer zendvermogen tot je beschikking.Met pakweg 100 mW zendvermogen kom je dan meer dan 5 KM ver (in open veld) Sommige telefoons kunnen echter verscheidenen Watts zendvermogen afgeven en dan is het bereik 10 Km of meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding