Wat houdt formulaR1C1 precies in?

Ik ben een leek met visual basic, en ben dit sinds vandaag wat gaan uitpluizen voor macro's in excel. Als ik een macro opneem, komt er te staan: ActiveCell.FormulaR1C1. Wat houdt dit FormulaR1C1 precies in? Ik heb gezocht maar helaas niks kunnen vinden, blijkbaar is het een hele stomme vraag haha. Ik hoop toch het antwoord te weten te kunnen komen.

Ook heb ik gehoord in een vorige vraag dat je ipv Formula, ook .value kunt gebruiken. Wat houdt dit dan weer in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
4.4K

Het beste antwoord

Niks kunnen vinden lijkt me stug, heb je al eens in de helpfile van de VBA-editor van Excel gekeken? Dat is de meest voor de hand liggende plek ;-)

.FormulaR1C1
Hiermee kan je de formule van een cel uitlezen of instellen, de notatie van de formule is dan in R1C1 notatie. De formule is een string inclusief het = teken.

.Formula
Hiermee kan je de formule van een cel uitlezen of instellen, de notatie van de formule is dan in A1 notatie. De formule is een string inclusief het = teken.

.Value
Hiermee kan je de waarde van een cel uitlezen of instellen

Voorbeeld:
In [A1] staat 1, in [A2] staat 2, in [A3] staat “= A1+$A$2”
.FormulaR1C1 is dan “=R[-2]C+R2C1
.Formula is dan “=A1+$A$2”
.Value is dan 3

Voor meer details kan je natuurlijk altijd in de eerder genoemde helpfile kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Actieve cel 1 rij naar beneden en 1 kolom naar rechts verplaatsen