Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een microsoft Excel bestandje met een lijst van namen. Kan ik die automatisch aan elkaar kleven en er @student.ua.be toevoegen?

Ik heb een microsoft Excel bestandje met in kolom A een lijst van namen en in kolom B een lijst van namen.
Bestaat de mogelijkheid om ze automatisch aan elkander te kleven en er een e-mail adres van te maken?

bv:
A B
Jelle Poorter
Miguel Vleerman

resultaat die ik wil bekomen:
Jelle.Poorter@student.ua.be
Miguel.Vleerman@student.ua.be

Alvast bedankt voor je hulpt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
954

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, dat is niet moeilijk. In kolom C zet je de formule:

=TEKST.SAMENVOEGEN(A1;".";B1;"@student.ua.be")

Zal hem zo even testen en een schermkopie plaatsen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Hierbij de schermkopie. Wat ik nog vergeten was te zeggen is dat je natuurlijk de formule in cel C1 moet doorkopiëren maar dat spreekt eigenlijk voor zich. Succes!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is inderdaad hetgeen ik nodig heb. fantastisch, hartelijk bedankt. Nu nog een klein vraagje, als ik die lijst van uit de C-kolom selecteer en wil plakken in een nieuw document lukt dit niet. Bestaat er een mogelijkheid de lijst van kolom C
toch in een nieuw bestandje te plakken? Alvast bedankt, nh
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet de tekst plakken als waarde. Dus niet als formule.
je kunt dat doen door in een nieuw veld het veld van de voornaam met een ampersand (&) aan het achternaamveld te plakken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding