Ik heb een bestand opgeslagen en er iets anders overheen opgeslagen, kan ik dit eerste bestand weer terughalen?

Toegevoegd na 15 minuten:
Het gaat om een word bestand. Ik heb een bestand aangemaakt met een naam. En daarna iets opgeslagen met dezelfde naam waardoor het is overgeschreven. Dit is echter geen goed bestand en dus wil ik het 1e bestand terughalen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
11.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk, zo leer je iets als 'versiebeheer'. Het was voor jou een les, en iedereen loopt hier tegenaan. Wen je het volgende aan: Open een bestand, en schrijf het direct weg onder een goede naam. Doe dit met aandacht.
Als je een volgende versie schrijft, maak dan de naam. xxxxx-vs2.doc. of zoiets. De oudere versies kun je weggooien als alles klaar is. Of zelfs gewoon in een archiefmap bewaren tot die wordt vergeten.

Antwoorden (3)

Iets meer info zou handig zijn.
Wat voor bestand is het?
Wat bedoel je met iets anders er overheen opgeslagen?
Heb je bijv. een afbeelding opgeslagen met de exact zelfde naam van een andere afbeelding en be je hierdoor de oude kwijt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het hebt opgeslagen onder dezelfde naam, op dezelfde locatie EN met dezelfde extensie dan kan je het vergeten. Het oude bestand is dan overschreven en bestaat dan niet meer. Heb je echter een andere extensie gebruikt, dan zouden er twee bestanden moeten zijn met wel dezelfde naam en kan je beide dus openen.
Om dit soort dingen tevoorkomen bestaat de functie"opslaan als"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien kun je een vorige versie van het bestand terugzetten. Hiervoor klik je met de rechter muisknop op het bestand en klik je op "Vorige versies terugzetten".