Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe reken ik een vergelijking uit in Word?

Als ik in Word 2007 een vergelijking invoeg, en dan bijvoorbeeld 5x10 invul, is er dan een mogelijkheid dat Word meteen neerzet: 5x10=50?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is geen vergelijking, maar een expressie. Excel is beter geschikt voor dit soort dingen, vul daar maar eens "=5*10" in, in een cel.

Als je toch in Word zoiets wilt, heb je twee mogelijkheden. Je kunt een script toevoegen met VBA (Visual Basic script for Applications) of de Mathematics Add-In installeren. Ik heb die nog niet zelf geprobeerd maar wat je er mee kunt ziet er mooi uit.

Het ligt er een beetje aan wat je probeert te bereiken, maar typisch gebruik je een tekstverwerker niet om berekeningen te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Word is een tekstverwerker en geen rekenblad, daarvoor moet u Excel hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals al gezegd: Word is hier eigenlijk niet voor bedoeld. Excel is hier veel geschikter voor. Dit betekent echter niet dat het niet kan.

Je kunt in Word in een tabel verwijzen naar de verschillende cellen, net als in Excel. Om met de inhoud van die cellen te rekenen, moet je in de cel waar de uitkomst moet komen een formule invoegen die bijvoorbeeld de inhoud van twee cellen optelt of vermenigvuldigt.

Wanneer je zonder tabel wilt werken, zul je met formuliervelden moeten werken. Je zet de formuliervelden in Word en geeft aan dat er getallen in moeten worden ingevoerd (op dubbelklikken). Bij de eigenschappen kun je de namen van de velden zien (Tekstveld1, Tekstveld2, enz.). Je kunt nu in een volgend veld aangeven dat er een berekening in moet staan waarbij je weer aangeeft dat de waarde van de andere velden moeten worden opgeteld of vermenigvuldigd.

Om de velden te kunnen invullen, moet je eerst de formulierbeveiliging inschakelen. Dit gaat met het slotje in het lint 'Controleren'. Let op dat je voor 'Formulierbeveiliging' kiest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt dit in excel doen en dan het excel naar word kopieren (via plakken->speciaal en dan Excel werkblad object kiezen). Je krijgt dan de excel functionaliteit in word. Ik vind persoonlijk altijd wel dat het er dan niet zo mooi uit ziet, maar het werkt wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding