Hoe kan ik een compilatie video maken uit filmpjes op youtube en heb ik daar de rechten voor om deze te uploaden op youtube?

Ik wil graag een compilatie van filmpjes op youtube maken en deze vervolgens op youtube zetten.
Wat ik wil doen is veel filmpjes op youtube verzamelen van bmxers, en dan de beste momenten achter elkaar zetten. Heb ik hier het recht ervoor om dit filmpje te uploaden naar youtube? En wat moet ik dan in de beschrijving vermelden om geen rechten van anderen te schenden?
Als ik dit mag doen, hoe doe ik dit dan? Ik wil alleen maar de belangrijkste stukjes van de filmpjes achter elkaar zetten, en bij elk stukje rechtsboven vermelden welke bmxer het is, met een liedje op de achtergrond. Kan ik dit gewoon met windows movie maker doen?
En hoe kan ik de filmpjes in mooie kwaliteit downloaden? Kan ik dat via youtube gewoon doen?
Als ik dit in moviemaker wil doen, moet ik dan het hele gedownloade filmpje in moviemaker zetten en vervolgens de onbelangrijke stukken wegknippen, of kan dit op een snellere manier?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
4.4K

Antwoorden (2)

Door het gebruiken van filmpjes van anderen, schend je hun auteursrecht. Wel kun je toestemming aan hen vragen, maar anders is het niet toegestaan (behalve voor eigen gebruik, dus niet openbaar, wat hoogstwaarschijnlijk je bedoeling is als je het filmpje op Youtube plaatst).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar er zijn ook heel erg veel lange compilaties gemaakt die op youtube staan waarvan mij het stug lijkt dat ze bij elk fragment toestemming gevraagd hebben, hoe kan dit dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is ook de kritiek op Youtube: er staan veel illegale filmpjes op, waar copyright op rust. Maar gezien het feit dat er dagelijks vele miljoenen filmpjes worden geüpload (per seconde komt er ruim 1 uur aan filmmateriaal bij), is het voor Youtube onmogelijk dit allemaal te bekijken. Je zou het dus wel kunnen proberen, alleen bestaat de kans dat je filmpje van Youtube wordt gekickt.
Op internet is alles officieel rechtenvrij, dacht ik.