Ik krijg windows XP niet meer 'draaiende' wie kan mij helpen?

Om het wat duidelijker te maken zal ik het als volgt zeggen: De persoon die hier zijn probleem uitlegt:
http://forum.fok.nl/topic/1029487
Dat probleem heb ik ook.

Daarnaast heb ik alle antwoorden die hij kreeg, zelf ook geprobeerd, maar helaas!

Ik blijf steeds weer op het zelfde menu uitkomen! Ik kom niet verder.
wie weet wat ik kan doen?
Het uiterste is dat ik weer naar de winkel moet, maar kan ik dit zelf nog oplossen?

-------->>>> !!!!!!

En zo NIET:

Wil ik graag opnieuw windows XP Home Edition installeren op de zelfde schijf/partitie(?). Maar hij geeft aan dat daar al één op staat en dat het niet verstandig is om 2 op één schijf/partitie te zetten. Dat geloof ik best, maar hoe kan ik dan zorgen dat er maar 1 op staat?

Ik heb geen belangrijke documenten die ik wel bewaren. Ik wil gewoon windows XP Home Edition erop nieuw op zetten!

Wie o Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

In eerste instantie dien je de pc op te starten in Veilige Modus. Je kunt dit doen door tijdens het opstarten de Delete knop ingedrukt te houden. In het scherm wat zich dan opent wordt je gevraagd wat je wilt. Kies voor Veilige modus en druk op Enter.
In de Veilge modus kun je een kopie van je Documenten maken. Daarna probeer je in de Veilige modus een Systeemherstel uit te voeren. Als dit alles gelukt is start je de pc opnieuw op en kijkt of je probleem opgelost is. Zo niet, dan dien je Windows XP opnieuw te installeren.

Als het de eerste keer is dat je Windows XP opnieuw installeert, dien je een goede handleiding te hebben.
Surf op de pc van een vriend even naar http://www.valkarts.nl/windowsxpinstallatie/index.html en print deze handleiding uit.
Belangrijk is dat, nadat je de installatie-cd hebt geplaatst, je de pc op nieuw opstart. Dit kan via Start>Uitschakelen>Opnieuw Opstarten.
Succes

Toegevoegd na 1 uur:
Laats werd mijn hulp ingeroepen voor een soortgelijke klacht. Na alles geprobeert te hebben bleek het aan het moederbord te liggen En ja, dan houdt alles op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals in de link ookal staat, doet hij dat niet. welke optie ik ook klik, veilige modus of wat dan ook, hij start opnieuw en dan zit ik weer in het zelfde menu..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel, probeer dan XP opnieuw te installeren volgens de door mij aangeboden handleiding.
Als dit ook niet lukt dan is waarschijnlijk je moederbord naar de knoppen.

Andere antwoorden (5)

Gewoon eerst de hele schijf formatteren en dan pas installen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en hoe doe ik dat als ik niet windows in kom maar steeds blijf haken op ' opnieuw opstarten dos-scherm?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WinXP cd-rom gebruiken om mee op te starten en vanuit daar WinXP opnieuw installeren. Formatteren is onderdeel van dat proces.
Probeer eens systeem herstel te doen.
Meestal zijn de problemen gelijk weer opgelost.

Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
systeem hersel? Hoe doe ik dat? Ik kom windows niet in.. pc blijft zich immers steeds opnieuw opstarten. Ik heb wel "Windows XP repareren" gedaan, maar zoals al in mijn uitleg stond: heeft dat niks geholpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kan niet in Windows komen, dus systeemherstel gaat dan niet lukken. -1
Ik raad je dan aan een verse installatie als je er toch geen belangrijke dingen op hebt staan en het scheelt je weer tijd. Als je de CD van XP erin doet moet je in de BIOS bij het boot gedeelte op cd-rom zetten, dan start hij opnieuw op. Je komt nu in een menu waar al een windows-gedeelte is geïnstalleerd kies dan formatteren en daar kan je de nieuwe versie erop erop zetten en installeren die hap. Ik zelf gebruik de pc meer als terminal en sla daar geen documenten foto's of dergelijke op zodat ik altijd makkelijk een verse installatie kan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar kan ik 'kiezen;' voor formatteren dan? Ik zie die optie nergens staan eigenlijk. Ik zit in dit scherm: Hier heb ik het over :
http://www.medionowners.be/images/installatiexp/ins3.gif
(Alleen heb ik dan alleen een C schijf!)
En dánzegt hij dat het niet verstandig is om een nieuwe Windows versie erop te zetten, omdat er nog 1 op staat en 2 windows op 1 schijf niet verstandig is voor het functioneren van de computer.?? (oftewel: SOS?!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke melding krijg je precies als je gewoon besluit op C de installatie te doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Delete beide partitie. zie plaatje. http://img709.imageshack.us/img709/995/ins3.gif Als beide weg zijn kan je nieuwe maken. http://members.home.nl/wout.grotenhuis/WinXP-Home008.gif Ik zou 1 partitie aanmaken. Als deze is aangemaakt en geformatteerd als NTFS kun je verder met de install. Succes.
Ik denk dat dit een uitstekende mogelijkheid is om W7 te installeren of, als je de pc toch niet voor alleleid prodramma's gebruikt om over te gaan op linux. Aan de andere kant heb ik 'ergens' in mijn archief een instructie liggen hoe je dit geval moet oplossen, d.w.z. hoe je XP kan dwingen toch te installeren. Dit probleem is door miljoenen mensen ervaren. Windows is een Kut product helaas.

Toegevoegd na 1 minuut:
D.w.z. bij windows zitten hun commerciele overwegingen de gebruiker behoorlijk in de weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
begrijp ik, maar ik gebruik wel veel programma's et cetera! Dus ik heb windows wel echt nodig. Maar ja.. 't is een crime! haha Ik heb al 'windows repareren geprobeerd (zoals in de link stond) maar dat hielp ook allemaal niks.. dus ik hoop dat er nog een andere oplossing is.. en zo niet dan vraag ik mij af hoe ik windows opnieuw moet installeren omdat er al een versie op de schijf staat en volgens windows gaat het problemen geven als ik 2 'windows' op 1 schijf zet.. maar ik weet ook niet hoe ik die oude dan weg gooi..
(ps. ik las ook ergens dat ik alles uit de computer moet halen met installeren? Dus alleen toetsenbord en scherm en muis erin laten? Of is dit niet noodzakelijk?
neem maar ff contact op met me dan zal ik je volledig uit de brand helpen.
tbmcleaning@gmail.com