Hoe kan google maps op je mobiel je locatie weten?

Ik ben dus met het internet verbonden via wifi, hoe bepalen ze dan mijn locatie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (4)

Via de gsmmast waar je ook verbinding mee hebt je gsm weet met welke paal je verbinding hebt en Google weet waar de palen staan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via GPS, dat heeft inet met je provider netwerk, 3g of WiFi te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je GPS niet aan staat weet hij ook waar je bent. Dat kan via de zendmast. Daarnaast is een grove indicatie van je locatie te achterhalen via het IP-adres van de wifi die je gebruikt (zie link).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Google bepaalt je positie op basis van GPS, indien beschikbaar. Heb je geen GPS, of geen bereik, dan bepaalt Google je positie op basis van de WiFi-accesspoints binnen je bereik. Hoe meer accesspoints in je buurt, hoe nauwkeuriger je positiebepaling.
bamibal