Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe (met welk programma) kan ik het best A1 formaat posters opmaken?

Persoonlijk werk ik het liefst met Word, maar daar krijg ik het niet voor elkaar op mijn pagina's op A1 formaat te krijgen. Is dat wel mogelijk? Is er anders een ander programma dat ik makkelijk kan gebruiken voor dit doel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
12.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt Microsoft Publisher gebruiken, of een ander DTP-pakket.
Wat je ook kunt doen is je afbeelding opmaken als een A3 en dan door de printer laten schalen naar een A1 (dus afdrukken alsof het een A1 is). Als jij een printer (plotter?) hebt die A1 formaat aan kan, en je hebt de goede drivers beschikbaar, moet dat kunnen. Je moet dan wel zorgen dat de afbeeldingen die je gebruikt, voldoende resolutie hebben om mooie afdrukken te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Indesign is daar perfect voor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De papierformaten waaruit je in Word kunt kiezen, hangen af van de printer die je op dat moment hebt ingesteld. Als je Word instelt op een printer die wel A1 aankan, of anders op een PDF-printer, zou je het juiste formaat moeten kunnen kiezen.
(Lees meer...)
bamibal
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding