waarom start computer niet meer op?

Ik heb een vaste computer met windows XP. sinds een paar dagen krijg ik bij het opstarten de melding 'Het systeem heeft niet de vereiste ruimte in een registerlogboek kunnen toewijzen'. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Jouw register is op een één of ander manier corrupt geraakt.
Deze geeft ook als het goed is foutcode 1019 aan.

Nu is het eerst zaak om in windows te komen.
En dat is met dergelijke fouten best lastig.

Wat je kan proberen, is om tijdens het starten van Windows op F8 te drukken en deze toets enkele seconden vast te houden.
Je krijgt de mogelijkheid voor verschillende manieren van opstarten.
Selecteer met je pijltoetsen de optie:
Laatste bekende juiste configuratie, en druk op Enter.

Als het probleem niet is opgelost, herstart dan Windows en druk weer op F8.
Kies vervolgens de optie:
Veilige modus en druk op Enter.

Probeer nu om met behulp van systeem herstel uw machine te herstellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het registerlogboek is blijkbaar vol. Je kunt één van de volgende twee doen:

1. Het register leegmaken
2. Meer ruimte toekennen aan het register.

Raadpleeg de handleiding via 'Help' hoe je dat precies moet doen. Ik heb geen XP dus ken de details niet.