Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik zorgen dat bij Word de paginanummering goed doorloopt bij verschillende secties van de voettekst?

Mijn Word document heeft in de voettekst twee verschillende secties, dit zorgt ervoor dat de paginanummers niet goed doorlopen. Hoe kan ik dit in hemelsnaam oplossen, hoe maak ik er 1 sectie van?

10 maanden geleden
in: Software
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Volgens ChatGPT:

Om ervoor te zorgen dat de paginanummering in Word correct doorloopt bij verschillende secties van de voettekst, kun je de volgende stappen volgen:
1. Open het Word-document waarin je de paginanummering wilt aanpassen.
2. Klik op de "Invoegen" tab in de menubalk.
3. Kies in de "Koptekst en voettekst" sectie de optie "Voettekst" en selecteer vervolgens "Bewerken voettekst".
4. Het voettekstgedeelte van je document wordt geopend. Dubbelklik op het paginanummergebied van de voettekst om het te selecteren.
5. Klik nu op de "Ontwerpen" tab in de menubalk die verschijnt wanneer je in de voettekst werkt.
6. In de "Navigatie" sectie van de "Ontwerpen" tab, vind je de optie "Koppeling naar vorige". Zorg ervoor dat deze optie is uitgeschakeld. Dit zorgt ervoor dat de voettekst van de volgende sectie onafhankelijk is van de huidige sectie.
7. Ga terug naar de hoofdtekst van je document door te dubbelklikken in het hoofdgedeelte van de pagina.
8. Voeg een sectie-einde in op de plaats waar je wilt dat de paginanummering verandert. Ga naar de "Pagina-indeling" tab en kies de optie "Einde" in de "Pagina-instelling" sectie. Selecteer vervolgens het type sectie-einde dat je wilt gebruiken (bijvoorbeeld "Volgende pagina").
9. Herhaal stap 3 tot en met 8 voor elke sectie waarin je de paginanummering wilt wijzigen.
10. Nadat je de gewenste secties hebt gemaakt, keer je terug naar de eerste sectie van je document.
11. Klik met de rechtermuisknop op het paginanummer in de voettekst en kies "Opmaak paginanummer".
12. In het dialoogvenster "Opmaak paginanummer" selecteer je de gewenste opmaakstijl en klik je op "OK".
(Lees meer...)
SimonV
10 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding