Ik verwacht dat je een film o.i.d. hebt gedownload en deze nu wil bekijken via je computer? Dan kun je hem gewoon mounten via DAEMON tools, zie link in de bron. Is veel makkelijker en scheelt heel veel tijd.

Als je hem echt alleen wilt converten van ISO naar AVI is het mogelijk een programma als DVD ripper te gebruiken: http://www.aimersoft.com/dvd-ripper.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deamon tools stuurt automatisch je gegevens door naar hun servers.
Vast wel, maar je haalt 2 dingen door elkaar, namelijk een opslag structuur voor bestanden (ISO) en een film opslag formaat (AVI). Dus het hetzelfde als vragen: kan ik met een Ford naar Parijs rijden? (Ja dat kan, maar ook met een VW, Fiat of Volvo e.d., maar ook met de trein of het vliegtuig. Overigens kan je ook met je Ford naar Berlijn rijden).
Wat je zult moeten doen is hierboven al uitgelegd: je zult op de een of andere manier die ISO leesbaar zien te krijgen als normaal filesysteem en dan de filmpjes die er opstaan naar AVI converteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat het om een DVD in ISO verpakking gaat.
Als de ISO vrij is van kopieer beveiligingen (denk het wel) zijn er tal van tools die dit eenvoudig om kunnen zetten naar een AVI bestand. Een bekende is Handbrake maar Format Factory is ook zeker geen verkeerde.
http://www.formatoz.com/
http://handbrake.fr/

Wel natuurlijk handig eerst een iso te mounten. Dus een virtuele diskdrive maken en daar een iso aan koppelen. Zodat de inhoud van zo'n iso gelezen kan worden. Er zijn al wat programma's genoemd waarmee dat kan. Zelf gebruik ik PowerISO.

Hoe je er verder precies een avi van maakt is aan jezelf. Avi is maar een container om een video en audio stroom samen te voegen. Wat voor video en audio stroom dat is mag je zelf weten. Avi's bevatten meestal video gecodeerd met Xvid en audio gecodeerd met MP3 (voor surround sound wordt meestal een andere codec gebruikt).

Stel je kiest xvid en mp3 om te coderen dan is het nog van belang een bitrate te kiezen die op een bepaalde totaal grootte uit komt. Om dat te berekenen heb je bitrate calculators. Hier is er een online te vinden.
http://www.cole2k.net/bitrate-calculator.html

Ondertiteling is een heel ander verhaal. Meestal kun je wel met zo'n tools zoals ik al noemde ondertitels hardsubben dus dat het onderdeel vd videostroom wordt maar als je een los srt bestandje erbij wilt zul je meer moeite moeten doen want ondertitels op een dvd bestaan uit plaatjes en die in een srt uit tekst. Met Subrip kun je dvd ondertitels in srt omzetten.
http://www.divx-digest.com/software/subrip.html

Overigens zou ik vandaag de dag eerder gaan voor het omzetten naar een MP4 icm X264 + AAC. Die codecs hebben een veel betere compressie ratio (betere kwaliteit dus met X aantal MB beschikbaar voor het bestand).

Je ziet dat deze beknopte uitleg al een hele lap tekst is dus hier niet echt een goede plek voor details, een gewoon forum zou daar geschikter voor zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zal het even in het jip en janneke's uitleggen hoe je een dergelijk bestand uit een iso haalt.

Daar de vraagsteller een denkfout maakt omtrent een Iso en een Avi.
Een iso is simpel gezegt een softwarematige dvd/cd welks je natuurlijk kunt inlezen met diverse tools.
Zie het net als een zip of een winrar bestand, maar dan eentje die je kunt uitlezen in een virtuele cd/dvd speler maar daarnaast ook nog de bijbehorende eigenschappen heeft van een Dvd/cd.
In die softwarematige dvd/cd is de Avi geplaatst.
Net als een bestandje die in een winzip/winrar zit verpakt ( maar dan zonder compressie ).

Een avi is een bestandformaat/container, net als bijvoorbeeld Mpg Mpeg Mp4 etc.
Deze zijn rechtstreeks benaderbaar zonder extra tools, behalve dan een mediaspeler en/of indien nodig de codec

Dat was het even in het kort.

---------------------------------------------------
.........Nu de werkwijze.........

Je installeerd nu PowerIso.
http://www.poweriso.com/
Als het goed is dan kun je na instalatie rechtstreeks je isobestand benaderen.
Anders is het "openen met" en dan zoek je de bijbehorende programma Power Iso even op.

Eenmaal geopend zie je de verschillende opties wel in poweriso staan.
Je kan nu heel simpel je Avi op je bureaublad plaatsen.

Je kan er ook voor kiezen om een virtuele drive te instaleren.
Mijn voorkeur gaat uit naar Magic Disk.
Te vinden op;
http://www.magiciso.com/tutorials/miso-magicdisc-overview.htm?=mdisc_hlp106

Hoe Magic disk werkt kan je vinden op;
http://www.magiciso.com/tutorials/miso-magicdisc-mount.htm

En is eigenlijk niet meer dan het plaatsen van een softwarematige cd/dvd speler op je computer.
Waarin je nadien allerhande Iso en gelijkwaardige verpakte cd/dvd's in kan plaatsen en afspelen.