Wat is goede software voor het versnellen van mijn Mac?

Is het mogelijk om een Mac computer te versnellen en heeft bijvoorbeeld het opschonen van een Mac computer echt zin?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Macfreak heeft een goed punt en ik kan ook met Josse instemmen. Veel van deze Mac software is gewoon leuk om te hebben. Ik heb zelf ook CleanMyMac, heel mooi gemaakt en best wel leuke features, maar ik kan niet zeggen dat ie echt mijn Mac heeft versneld.

Ik denk dat vooral aandacht moet worden gegeven aan de harde schijf en daar zou je goede Mac software voor kunnen gebruiken zoals CleanMyMac. Dit is een bekende naam, anders is het gewoon goed oppassen met wat je op je Mac installeert en niet geloven in fabeltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt alle antwoorden hebben me geholpen, moet er helaas eentje uitkiezen als de beste.. alle drie waren goed!

Andere antwoorden (2)

Zulke programma's zijn eigelijk niks waard. Er bestaat zelfs een grote kans dat je dingen weggooit die het systeem nodig heeft. Er zijn 2 dingen die je kan doen

- Permissies controleren *Osx Lion moet gebeuren met installatie schijf.
- Herinstallatie
- Als je verstand hebt van zaken dan kan je 32 of 64 bits code uit programma's halen. * geen nut bij 10.7 of hoger.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Profvanniks,

Er zijn verschillende programma’s die dat soort problemen
oplossen. Diversen geprobeerd maar CleanMyMac getest en onder de indruk van de prestaties.
- Haalt log bestanden weg
- Uninstaller
- Cache verwijderen
- System junk verwijderen
enz…
Via Pay-pal betaald 35 dollar komt dan weer op
27 of 28 Euro….Maar dan heb je wel longlife registratie nr.
(eenmalig) Je krijgt steeds trouw de updates.

Ook scheelt het wat tijd in opstarten om bij de 'gebruikers'
wat lettertypen uit te schakelen, die niet gebruikt worden.
Ook je Mac verwennen met een SSD Disk geeft behoorlijke tijdwinst!! (zoals de Macbook-air)

Een niet zo nette manier is via deze link, maar zal ook wel lukken.(de laatse nieuwe)
CleanMyMac staat in dit lijstje:

http://www.mechodownload.com/forum/165-applications/?prefixid=appmacintosh

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In heb pas mijn miniMac een SSD disk geplaatst, (120 GB)
(net als in Macbook air)
Alles gaat nu 'super snel'... opstarten 25 seconden
Als ik nog ongebruikte lettertypen en extra acc.programma's
uitschakel vermoed ik dat, dat zelfs ook tijdwinst oplevert.
Safari en Mail ophalen......plop...plop en het is er,heel grappig!
Wel met OSX10.6.8
Mocht je nog verjaardags-geld hebben liggen of je krijgt nog
vakantie geld van je werkgever....Absoluut de moeite waard!!