Hoe stel ik in Excel in dat een veld een bepaalde kleur krijgt als het leeg is?

Ik wil in Excel dus een voorwaardelijke opmaak:

ALS (CEL = LEEG) DAN (ORANJE) ANDERS (Nietsbijzonders).

Maar hoe vertel je excel dit? Als ik invoer:
Als(A1="";opmaak;niets), dan herkent hij een cel waarin niets is ingemaakt niet als "leeg".

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
47.8K

Antwoorden (3)

Ik denk dat dit niet kan via een formule maar wel met VBA.
Je kunt nog wel proberen via voorwaardelijke opmaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan via voorwaardelijke opmaak. Maak zelf een formule: =ISLEEG(A1)
Plaatje bij antwoord
bamibal
12 jaar geleden
Dat doe je via voorwaardelijke opmaak (conditional formatting).

Je selecteert de cellen waarvoor dit moet gelden, dan ga je naar voorwaardelijke opmaak (sorry, afbeeldingen hieronder zijn van engelse versie, heb geen Nederlandse op deze pc).

Je kiest voor nieuwe regel.
Dan kies je voor het alleen toepassen op die cellen die voldoen aan "Blanks" (lege cellen in NL vermoed ik).
Klik naast "Preview" op Format.
Kies in het derde tabblad voor een kleur. Bevestigen en klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige juiste, gemakkelijke antwoord op deze vraag! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen dat ik even over het "oranje" heb heengelezen en gekozen heb voor geel :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ach dat kan gebeuren toch? Het gaat om het stappenplan tenslotte...