kunnen goede hacker door een bevelinging van een router WPA2 en een beveiligt en Access Control en MAC Filter op me netwerk komen?

Toegevoegd na 1 minuut:
daarbij heb ik me naam onzichbaar gemaakt met me kpn router kunnen ze door die beveilgegingen heen komen ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Ritsuka
12 jaar geleden
als je een gewone persoon bent ben je over het algemeen totaal niet interessant voor hackers.

Het beste antwoord

Ja, een goede hacker kan op jou netwerk komen.
Gelet ook op het feit dat men het pentagon, FBI en dergelijke al gehacked hebben.
Dan lijkt me een huis tuin en keuken router van een doorsnee thuisgebruiker niet echt een probleem.

Maar als je het hebt over een beveiligd systeem waarmee je gewoon thuis kunt netwerken, is dat wat je hebt genoeg om een doorsnee ( onwelkome ) gebruiker buiten de digitale deur te houden.

Onzichtbare netwerken kunnen met diverse tools zichtbaar gemaakt worden.
Meende dat netstumbler deze optie ook had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het hangt er sterk vanaf wat je precies bedoeld. Als de vraag is of een ongeautoriseerd persoon toegang tot je netwerk zou kunnen krijgen ondanks de genomen beveiligingsmaatregelen, is het antwoord waarschijnlijk ja. Maar in de meeste gevallen betekent dit dat je zelf steken hebt laten vallen. Je hebt bijvoorbeeld via een truc een keylogger laten installeren op je pc waardoor je wachtwoord is achterhaald, of je hebt een waardeloos wachtwoord gekozen, of op een link geklikt in een vage mail, etc. Er zijn nog meerdere scenario's te bedenken.

Waar het om gaat is dat in principe de WPA2 encryptie mits goed toegepast en gecombineerd met een goed wachtwoord (veel karakters, random gekozen) nog niet te kraken is. Oftewel, er zit geen technische zwakheid in die uit te buiten valt, en de huidige computer kracht is niet voldoende om in een acceptabel tijdsbestek het wachtwoord te 'gokken' door simpelweg alle mogelijkheden toe te passen.

Het antwoord moet dus zijn, een goede hacker zal manieren bedenken om je beveiligingen te omzeilen omdat sommige van de huidige beveiligingen onbreekbaar zijn (met huidige kennis en middelen).

Je moet dan ook het beeld loslaten wat in films wordt geschept van de nerd die op onnavolgbare wijze codes intyped (luisterend naar bliepende geluiden), en er ineens 'acces granted' op het scherm verschijnt. Dit bestaat niet. We kunnen dan ook concluderen dat je ook een huis tuin en keuken systeem perfect zou kunnen beveiligen zodat geen hacker bij je gegevens kan. Echter staat of valt alles met de gebruiker, en hoe deze met de beveiliging omgaat. Dit is dan ook wat er bij de officiele instanties vaak fout gaat. Er zitten fouten in het systeem, en die worden benut door de hacker. Hierbij 'kraakt' hij/zij niet zozeer de beveiliging, maar zoekt de gaten op, om zo de beveiliging te omzeilen. Dit is precies wat een kwaadwillende bij jou thuissysteem ook kan proberen.